Alla inlägg under september 2009

Av Cina - 25 september 2009 07:29

Bara så där nu på morgonen så har jag bestämt mig...jag tar en paus eller ett för evigt stop i bloggvärlden.

En blogg ska leva och underhållas och jag har inte riktigt lust med det just nu...

Kanske jag kommer tillbaka, kanske inte..?


Ciao!!

Av Cina - 20 september 2009 21:22

.är....:

* Att ha blivit vän med min son efter en vecka av tårar och gräl.

* Att vara älskad av en underbar man

* Att hösten i Norrbotten just i dag har varit alldeles fantastisk..

* Att vännen E varit på besök i helgen..

* Att vännen E, vännen L och jag har bokat en husmodersresa...Rhodos i maj Cool

* Att prinsessan Alva varit på besök i kväll..och valde mitt knä för en liten stund...

* Att längta efter att få gå och sova..

* Att ha ett roligt arbete som väntar i morgon....

* Att det snart är helg igen....Flört


Ciao!

Av Cina - 10 september 2009 19:17

Till mamma, pappa, Jenny, Ronja.......


http://www.youtube.com/watch?v=llSSatKVhME


Jag fick den av min FB-vän Marianne och aldrig aldrig har jag tänkt på den texten på det viset....


Ciao!

Av Cina - 5 september 2009 20:51

I dag var dagen då nya gardiner skulle sättas upp...

Medans jag jobbade, dvs putsade fönster, städade och förberedde för själva gardinuppsättningen så tänkte jag på bloggen..tänkte att jag skulle skriva ungefär så här:

"För flera år sedan när jag var singel, så sa min systerdotter ofta att det var ett äventyr att se moster hänga upp gardiner...det var en spännande upplevelse för henne.

Nu skulle hon allt se mig, hur smidigt det går, hur enkelt jag får till den där rätta snitsen på själva garndinupphänget.....

Tänkte oxå att jag skulle skriva att " fållningsbanden som man bara stryker på - måste vara guds gåva till oss som inte tycker om att sy...."


Så tänkte jag men....

Nynnande började förbereda själva gardinuppsättningen.

Gardin 1 och 2 gick bra.... Peace of Cake....!

Gardin 3...började jag stryka fast fållningsbandet och.... hoppsan-sa så var det ett stort hål i gardinen....

- PERKILE.......!!!!

Sambon kom till undsättning....

" - Det gör ingenting..vi klipper bara en lapp av resttyget och stryker på, det kommer inte att synas...."

Så vi gjorde det tillsammans...efter att han rengjort strykjärnet som fått en ½ gardin fastbränt...

När vi lappat ihop gardnin så upptäckte jag att:

- Ojdå, vi har visst fållat åt fel håll, nu är fållen utåt...hmmm

Sprätta upp allt, lappa om stora hålet, stryka på nytt fållband...

Snyggt blev det inte, men om man gömmer det bakom soffan så syns det inte så mycket...


Min systerdotter hade jublat om hon varit här...

Men nu hänger dom där mina svarta gardiner - ursnyggt...


Sambon bjöd på souvas med gott rött vin till och nu väntar ostbricka och en engelsk deckare.


Ciao!

Av Cina - 1 september 2009 22:09

åtminstone för oss kommunalanställda...from i dag så jobbar vi till 17:00, så gör vi det till sommaren kommer tllbaka den 1:a maj.

Trots detta så har vi faktiskt haft sommar i dag...riktigt varmt....

Lite jobbigt eftersom det är rätt kyligt på morgonen så man tar på sig höstdressen...så blir det sommar på dagen och där är man definitivt för mycket påklädd....

Men som sagt var nu är det ju vintertid så det kommer säkert att ordna sig.


För mig är det helt OK att jobba till 5, när jag slutar kl. 4 så kommer jag och sambon hem samtidigt och hjälps åt med middagen..när jag slutar kl.5 står maten på bordet när jag kommer hem....varje dag!!

Så bra har jag det...


Annars har jag dessa dagar tänkt på hur många människor man egentligen har omkring sig som betyder något, som man älskar och känner trygghet hos, en del är självklara men en del tänker man inte på att man dom faktiskt finns där, att de likt livvakter värnar om dig:

Min son - som är mitt allt

Min älskade

Min familj -bonusbarn, bonusbarnbarn, syskon, syskonbarn, syskonbarnbarn, mostrar, morbröder, kusiner

Vänner - dom som tycker om dig trots allt

Arbetskollegor - de som ser till att förgylla din arbetsdag..


När man tänker efter så blir det många och jag är aldrig ensam.

Detta är jag tacksam för.

De som inte har absolut någon i sin "skyddsring" - de är verkligen ensamma....


Ciao!



Ovido - Quiz & Flashcards