Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

En stor dag

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...)

IKEA väntar på oss i dag  


För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som tidigare bara fått besöka det stora varuhuset när vi åkt E4:an nedåt och passerat Sundsvall eller som bara fått titta i den stora fina katalogen och drömma om vackra hem, för oss är det helt fantastikt att vi nu bara har 12 mil till IKEA i Haparanda.


Förr i tiden, när närmsta IKEA fanns i Sundsvall 60 mil bort, då kunde man åka på IKEA-resa med buss. Gjorde det 1 gång.


Vi startade kl. 6 på lördagmorgon, bussen full med förväntansfulla kvinnor.

Raka spåret ned till det stora varuhuset, vars parkering var full med bussar och man hade ett kösystem för att komma in.

Typ 50 ut - 50 in. Alltså man kunde få stå i kö en timme för att överhuvudtaget få komma in på varuhuset!!

Sedan plockade det rejält i hyllorna, busschaufören hade uppmanat oss att:

-" Snälla, köp inga fåtöljer eller soffor"

Jag kan lova att allt annat köptes. Efter några timmar i varuhuset så var det övernattning på Scandic Hotell, med middag och styrdans på kvällen.

Söndagmorgon upp och på plats när varuhuset öppnade, checka av alla inhandlingslistor, -" Har vi fått med allt?"

Sedan det stora äventyret att packa in allt i bussen, alla hade inte hört det där om fåtöljer...

Chauffören hade varit med förr, allt fick plats och även om vi satt i bussen med kassar upp över öronen så var vi lycliga....

Mycket fniss när vi alla ringde våra gubbar och bad dom ta med släpvagnen för att hämta oss....


Nu är det slut med arrangerade IKEA-resor, nu har vi ju så nära   


I dag åker vi för sonens skull, släpvagn är hyrd och listan är gjord, blir väl en och annan pinal till vårt hem också kan jag tänka mig.


Ciao!

 
 
A-C

A-C

15 februari 2010 22:59

Ja tänk så smidigt det är att ta sig till IKEA nu...
Hoppas att ni hittade det ni skulle och att ni fick med er det hem.
Snart kanske vi oxå får göra en IKEA resa för att fixa till vårt "nya" hem. Vi ska besikta huset på fredag och hoppas då att allt är lika bra som det verkar .
Nu måste vi ses snart!
Kram

http://www.mukka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ord

Av Cina - 15 januari 2010 18:45

Har funderat ett tag på ordet " magahov", ett ord som jag är uppväxt med, men som jag inte använt på länge. Så hörde jag en ung tjej för ett tag sedan som vid fikabordet sa: -" Nä ju j-la får jag ge mig, jag har ju inget magahov...   Funderar...

Ovido - Quiz & Flashcards