Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Sjung och var glad!

Av Cina - 2 januari 2010 09:58

I vår familj har vi alltid sjungit, allihop.

För mig är det så självklart att jag länge trott att så är det i alla familjer - man sjunger tillsammans, sjunger med sina barn etc.

Jag kan tex alla sånger på Allsången på Skansen - de har jag fått med modersmjölken..

Men jag förstår ju att så är det inte alls för alla. 


När jag träffade min sambo så sa han att han inte kan sjunga....

- " Alla kan ju sjunga, sa jag"

Så fyllde jag år och på morgonen kom min älskade med kaffe på sängen och "Ja må du leva", eller i alla fall ett försök till det.

Odefinierad melodi men rätt text, och jag jag kunde inte hålla mig -

jag skrattade så att tårarna rann och ju mer han sjöng desto mer skrattade jag.

Elakt? Ja absolut- men ibland går det bara inte att hejda sig....


Sedan har jag ju förstått att i hans familj har dom aldrig sjungit, inte ens som barn..Konstigt? Han har ju aldrig fått lära sig att sjunga...


I onsdag var vi och lyssnade på stadens Manskör, de hade en känd solist med sig: Ulric Björklund.

När han sjöng så tänkte jag på hur det skulle vara att leva med en man med en så´n röst??? Snacka om födelsdagssång!!

Hur som helst, Ägnar en tacksamhetstanke till mamma och pappa som gett oss sången och musiken. Vilken gåva!


Annars så tänker jag i dag på människor som ljuger om handlingar för att få erkännande och beundran, också genomskådar man dom och allt  dom får är förakt....så dumt!!


Ciao!



 
 
Ingen bild

ELA

5 januari 2010 09:37

Hej Gumsan! Grattis i efterskott på din stora dag ;o) Hoppas ni har det superbra! Här hade vi idag -17,6 grader, ja, du vet ju hur Stockholms-kyla är - Inte skönt alls!

Saknar dig! Kram E

 
Anna-Carin

Anna-Carin

6 januari 2010 20:17

Ett stort GRATTIS till dig från oss! Hoppas att du har haft en bra dag, vi ses på lördag.
Kram// fam Mukka

http://www.mukka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...) IKEA väntar på oss i dag   För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som ti...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ovido - Quiz & Flashcards