Alla inlägg under november 2008

Av Cina - 30 november 2008 09:10

Klev upp tidigt i går morse, städade hela lägenheten, sedan väckte jag sambon, här skulle julpyntas.

Ner i källaren efter julsakerna...

- Hur ska du ha stjärnorna?

- Akta, var försiktig!!

- H-vete där gick dyra pumlan( norrländskt ord för jugranskula) i kras

- Men herregud, du kan ju inte sätta stjärnan där....

- Hur var det nu, var skulle den här vara?

- Vi måste ner på sta´n och köpa: gardiner, lampor, ljus och julstjärnor

- Sämtar du eller? Man kan inte gå på sta´n en löningslördag i december...

- Men ursäkta mig, jag gör det själv - du verkar ju inte tycka det är mysigt att jupynta....

- Är du sur eller?

- Nej, bara ledsen....

- Bara 4 veckor kvar sedan är "skiten" över...


Sedan gick vi på hockey. Luleå mot Rögle (tror jag det var, spelar inte så stor roll). Hockey har lite samma effekt som yoga, under 2 timmar är du totalt koncentrerad på en enda sak - pucken...

Hjärnan rensas totalt från allt annat, det enda som exitsterar är vad som händer där nere på isen....

Så efter matchen när vi kom hem, drack vi glögg och njöt över vårt fina hem med alla svarta silverstjärnor (;-)), alla levande ljus och en stund av julefrid infann sig..


På radion spelar dom den gamla 80-tals hiten Forever Young med Alphaville.

" Let us die young or let us live forever, heaven can wait we´re only watching the sky..Forever young I want to be forever young.."

Oavsett om man gillade låten eller inte så var den ett mantra för oss på det glada 80-talet.och tanken slår mig...

Inte undra på att vi 6o-talstister tror att vi är fortfarande är 20..

Vi skall inte ha kroppar som anstår en 45-åring, nej då, vi ska ha kroppar som en 17-åring. Vi vägrar rynkor och grått hår, ock vi gråter förtvivlat när vi inte hittar kläder som passar i tonårsbuikerna...för att inte tala om skorna...

Inte undra på att så många av våra barn är anorektiker, har dåligt självförtroende, är totalt kroppsfixerade.....

Det är vår generation som skapat denna hysteriska värld..

Forever young, we want to be forever young...

Snacka om chock när vi inser att vi är gamla och ska dö.....


Fick en kommentar från en Åsa, om att som chef, blogga på jobbet.

Åsa har givetvis helt rätt, ingen vare sig chefer eller medarbetare skall blogga på jobbet, eller skicka privata mail, eller ringa privata samtal...men som  chef är du skyldig att vara ett gott föredöme..

 Så jag gör som jag brukar..när jag ändå är inne och jobbar så här på söndagmorgon (hemifrån) så passar jag på att blogga lite...som chef tar du ju inte betalt för tiden du jobbar hemifrån, så det måste ju vara OK?

Som chef är du ju aldrig ledig..


Nu skall jag baka lussebullar, sedan blir det skyltsöndag och sångstund på svärmors äldreboende.


Ciao!

Av Cina - 28 november 2008 08:34

Nu gör jag nå´t som jag inte borde, bloggar på arbetstid..vet inte vad vi har för regler omkring det, men nu är det ju så att jag fortfarande är rejält förkyld och ändå har jag dragit mig hit...så då får jobbet ta att jag behöver pausa och under tiden jag fräser, tar nässpray och alvedon - skriver lite snabbt.

Var in till chefen i morse och när jag stod där och pratade med honom så kändes det som om jag var berusad och inte riktigt hade koll på vad jag sa....kan det vara feber och Alvedon?? Glöggen har jag ju inte börjat dricka ännu....???

Skönt ialla fall att det är fredag idag...det blir till att pynta i helgen och förståss extra roligt i vårt nya fina hem...vill köpa lite nya stjärnor till fönstren - svarta silverstjärnor skulle bli sååå fint.....

På onsdag kommer sonen äntligen hem....när jag pratar med honom så pratar han bara mat, tydligen så har han levt på nudlar och limpa i 2 månader. Han har beställt: köttbullar, rostbiff, revbenspjäll, tacos, potatis, bullar, tårta, prickig korv, pepparstek......Han är hungrig!!!

Håll tummarna för mig i dagens vinlotteri!

Ciao


Av Cina - 27 november 2008 17:18

Brukar ju aldrig vara sjuk men nu är jag faktiskt helt däckad..natten till igår vaknade jag av hur jag kände att febern attackerade mig, var på jobbet men gick hem efter lunch och har sedan dess i princip sovit till kl. 3 i eftermiddag.

Skittråkigt!! Har i och för sig inget speciellt inbokat på jobbet dessa dagar men det är så kul på jobbet just nu och jag vill inte missa någonting.....

Men förkylning tar visst även oss "Strong-women" förr eller senare....

Har i alla fall tagit mig ur sängen, tillagade kantarellsoppa till sambon och nu har jag skickat iväg honom att köpa kanelbullar. För när man är sjuk skall man äta kanelbullar och dricka O´boy, eller hur?

Ciao!

Av Cina - 23 november 2008 19:22

I fredags hade sambon firmafest, vi respektive fick följa med.

Först var vi på Kulturens Hus, åt god mat och sedan blev det Elvis-konsert. Sedan var vi tjejer danssugna och det blev ett besök på Oliver´s. Stamkrogen från singellivet...:-)

I diskodunket och bland alla fyllskallar slog det mig att hur otroligt många ensamma, desperata människor det finns....

För 10 år sedan när jag var ensam fick jag inte nämnvärt så många erbjudanden som jag fick i fredags...jag var helt chockad!!

- Talking to me?? En 45 årig halvfet kärring??? Ursäkta mig, du måste ha sett fel...eller: Ursäkta, vad är det för fel på dig då??

Sorgligt..jag och Urban hade en lång diskussion och vi enades om att om vi blir ensamma igen så skall vi definitivt rata krogen och ragga på Internet istället...måste vara ärligare än ett dansgolv fullt av dyngraka erotikstinna människor..

Hur som helst, vi dansade mycket, drack mycket och hade riktigt roligt. Jag och sambon ledde varandra hem genom natten, stannade till på MAX ( förståss, hör ju Norrlandsnatten till). Kom hem och stupade i säng sjugandes " My baby let me beeeee, you lovvving Teeddy Bear.."


Lördagen kändes, men vi städade, gick på långpromenad, bastade, åt röding med mandelpotatis och somnade så sött i soffan.


I dag kan jag bara konstatera att helgerna är 1 dag för kort....jag behöver 1 dag för att förbereda mig för veckans jobb, och som det är nu så får jag ju bara 1 dags helg, söndagen går åt till att förbereda sig för måndagen...Hmmm....När jag blir rik ska jag bara jobba 4 dagar per vecka...frågan är bara om jag ska ta bort fredag eller måndag..?


Blev skitglad i dag när jag öppnade bloggen...hade fått en kommentar från en gammal arbetskamrat, ELA, så kul eftersom jag då och då tänker på henne och undrar var hon blev av...så dök hon upp på min blogg, lite konstigt också eftersom jag i måndags träffade en annan arbetskamrat från samma gäng, ANK och dessutom förra veckan pratade jag med allas vår Chef "Nilen". Alla dessa kontakter från den tiden på bara drygt 1 vecka, märkligt???


I veckan har jag lite jobbiga saker att brottas med:

"Det svåra samtalet"

Slutfasdiskussioner på vårt stora projekt där vi och leverantör inte är överens

Presentation i morgon, för ett gäng bråkiga ungdomar från Gymnasiet ( enligt deras lärare så är dom bråkiga i alla fall...)

Julpynta och baka bullar.......


Nåjo,ny vecka med nya möjligheter.....

1 ½ vecka kvar till sonen kommer hem - längtar såå mycket efter honom...

Fick lite sådär ångestkänsla i går och har försökt att nå honom hela dagen men han har inte mobilen påslagen.....bestämmer mig för att inget har hänt - då skulle vi väl ha hört något....


Ciao!





Av Cina - 17 november 2008 20:02

Jag har inte många "riktiga" vänner, men dom jag har är vänner för livet och vi kanske inte träffas så ofta - men när vi gör det så är det som om vi aldrig varit ifrån varandra, och det är en så´n fantastiskt skön känsla att veta det - att dom finns därute...

I dag träffade jag en sådan vän, det är minst 1 år sedan vi sågs sist men direkt kan vi blotta vårt innersta för varandra och vi har inga hemligheter, vi kan vara såå raka mot varandra utan att såra....

Kommer ihåg när min sambos dotter dog och jag befann mig i ett kaotiskt chocktillstånd - då ringde jag henne och 15 min senare var hon hos mig och löste en massa praktiska saker, hon tvingade mig att äta och hon fick mig att,mitt i all sorg, skratta lite...och för det är jag henne evigt tacksam...


Saknar mitt barn idag..har varit in i hans rum och "snusat" lite på tröjan..längtar efter när han ligger där i sin säng och jag "snusa" på han på riktgt....alltså en 19-årig kille får man inte snusa på i vaket tillstånd....!!!


Ciao! 



Av Cina - 16 november 2008 20:22

ViIken vecka det har varit - men sååå kul!!

Tisdag, onsdag - utbildning i kommunikativt ledarskap ur ett retoriskt perspektiv. Kursledaren Erland Lundström, en fantastisk man som lockade ur oss det där som vi inte trodde att vi hade....

Torsdag och fredag var det äntligen dags för det branschseminarium som jag lyckats få arrangera här i Luleå.

40 st deltagare från hela södra Sverige och en något nervös Cina hälsade dom välkomna på torsdag morgon.

På kvällen hade jag ordnat middag ute i Brändön och det dom inte visste var att vi skulle vara ute....??

Norrbotten visade sig från sin bästa sida, - 10 grader, månsken och ett vitt snötäcke..Dom fick låna skoteroveraller och vi åt middag i en tältkåta i skenet av en sprakande eld och kandelabrar och givetvis sittandes på renskinn. Vår vän Urban spelade och jag bjöd på mig själv med både Gulligullan och Jojk. Det var så lyckat...dom var helt lyriska...

Efter middag och underhållning ville dom se Luleå By Night...så då fick man ju offra sig ;-)

Kom hem 3 på morgonen...och på fredag kl. 9 höll  jag en presentation om vår tekniska lösning, och sedan bjöd min kommun på en guidad busstur....Vinkade av dom vid 13-tiden...

Var helt slut på fredagkväll, somnade på soffan kl, 19 och sov i 12 timmar i ett sträck...

På lördagen bjöd min syster med mig på ett evenemang på Norrbottensteatern, började kl. 11 med Svante Lindqvist, sedan spelade och sjöng Stefan Gunnarsson...hur häftigt som helst att få njuta levande musik en lördag förmiddag. Tack älskade syster för att jag fick följa!

På kvällen bjöd syster med man på otroligt god middag och jag vet faktiskt inte vad klockan var när vi kom hem.....

Så...

i dag har vi sovit i massor....länge på morgonen och sedan efter en låååång promead så sov vi i flera timmar igen...

Vilken intensiv men rolig vecka!!

Nu ska det bli skönt att komma till jobbet i morgon och få en alldeles "vanlig" arbetsvecka...det ska bli kul att få träffa mina medarbetare som jag knappt sett på hela veckan och förhoppningsvis så hinner jag få undan en hel del på skrivbordet...

Ciao!


Av Cina - 10 november 2008 20:58

Sonen ringde i dag. Nu var han betydigt lugnare. Polisen hade varit hos dom och de har fått en polisrapport. Han ringde och kollade med mig om jag ringt Försäkringsbolaget ;-)...

Dom hade också beslutat sig för att stanna till den 3:e december..de hade fått fast anställning i dag och ville jobba några veckor till...så klokt och så mycket han har vuxit unter den här tiden - att dom funderar till och inte bara kastar sig på första bästa flyg hem...

Dom hade tagit tag i städningen av sin lägenhet och skulle nu försöka göra allt för att hålla fint där så att, när dom lämnar tillbaka lägenheten, också får tillbaka den deposition som dom betalat. Så klokt...

Han var lite orolig för att nyckeln var borta men sa att det var flera lås på dörren så om någon försökte ta sig in så skulle de absolut höra det..

Han lät så glad att snart få vara hemma...!!

Dom har varit duktiga och modiga och ialla fall provat.....


Jag är på utbildning och seminarium hela veckan så därför har jag jobbat ända till nu. Upkopplad hemifrån...nu ska jag stämpla ut och umgås med sambon..vi måste passa på nu...bara 3 veckor kvar till det är slut på "vår"frihet....nu blir det snart till att styra "myset" till kväll, tidig morgon, i sängen och med stängd dörr ;-)

CIAO!

Utbildning i morgon - kommunikativt ledarskap.....


Av Cina - 7 november 2008 23:52

En orolig (ensam) mamma i kväll...sonen ringde..dom hade haft inbrott i deras lägenhet i Barcelona, någon har tagit sig in och tagit alla fyras datorer, Nicke och Sai hade även blivit av med sina mobiler, sonen hade sin mobilladdare i dataväskan och slut batteri i mobilen...så jag får inte tag på honom...sa att dom skulle gå till polisen och göra en anmälan - annars täcker ju inte försäkringen..man faktum är ju att någon har deras nyckel och kan gå in när som helst i lägenheten...

Han ringde igen och då var polisen där och gjorde anmälan och han ville ha serienumret till datorn..se´n har jag inte hört något mer....

Han sa " mamma, nu vill inte jag vara här längre..", och det är väl ungefär så jag känner just nu ÄLSKADE BARN - KOM HEM!!!!


Ovido - Quiz & Flashcards