Alla inlägg under mars 2008

Av Cina - 31 mars 2008 07:43

Jag hatar detta med sommar och vintertider. VARFÖR ska man sno oss på en timme varje vår....???? Jag är känd för att inte ha världens bästa morgonhumör....hur tror ni att det blir nu när jag ska kliva upp en hel timme tidigare???? Och så kommer det vara ända fram till i höst då vi äntligen får tillbaka vår timme.....FY!!

Av Cina - 28 mars 2008 08:06

I dag tänder jag ett ljus för lilla Ronja som aldrig fick chansen till livet.

Jag tänder ett ljus för Anna-Carin, Mats och Albin som förlorade sin prinsessa.

              "Vi som fick vara med om dig glömmer dig aldrig"



Av Cina - 26 mars 2008 16:36

Känner mig inte riktigt kry...fryser och är så jättetrött..Vet inte om det är helgens bravader (frisk fjällluft och After Ski´s) som sitter kvar i kroppen eller om det är något annat. Käkade lunch med sambon i dag och han kände sig inte heller pigg...så vi bestämde att vi lägger oss och sover i dag när vi kommer hem.

I dag så bestämde jag mig för att det får vara slut på vintern, jag är så trött på vinterjackan och vinterskorna så i dag åkte kappan och bootsen på....och gissa vad j-la kallt det var i morse när jag gick till jobbet. -13 grader såg jag när jag kom hit...men skam den som ger sig.


 JAG TAR ABSOLUT INTE PÅ MIG VINTERJACKAN IGEN!!!!


VÅREN OHHOHH VAR ÄR DU??? KOM HIIIIT!!!


Lägger in en bild till från vår fanstastiska skotersafari. CIAO!


Av Cina - 25 mars 2008 19:56

Nu är vi tillbaka i sta´n efter några härliga dagar i Hemavan. Solen har lyst från en klarblå himmel precis hela helgen. Har fått massor med färg i det tidigare så vita ansiktet och massvis med frisk luft har berikat lungorna.

Jag har prommenerat mycket (åker ju inte skidor...) och på Påskafton tog vi en långtur med skotrarna. Jag har ju inte kört skoter på nästan 10 år och nu blev det en rejäl tur på 5 mil - rakt ut i fjällvärlden...

Först var jag skitnervös, "-Hur ska deta gå...?"

Men det är väl som med att cykla, har man en gång lärt sig så sitter det där....

Men det var kallt - när vi körde uppe på fjället så bet det rejält i kinderna...

Så otroligt vackert det uppe bland fjälltopparna, vi körde från Hemavan till Tärnasjön och har ingen aning om vad fjällen heter men det var magnifikt. Vit gnistrande snö överallt. Underbart!!


Vi har lagat mat i Murikkan ute, haft spontana "After Ski´s" och trevliga middagar med goda vänner...

Hade gärna stannat några dagar till men plikten kallade..

Skönt i alla fall att det redan är tisdag i dag och att det redan i morgon är på slutet av veckan....

Av Cina - 19 mars 2008 09:20

Nu är det dags!! Årets tur till Blåkulla är på gång...kul att få träffa dom andra häxorna och det kommer säkert att bli kanonroligt som vanligt.


Till er alla!! Trimma kvastarna, håll åt vänster,

 ta det lungt (det är mycket trafik)

så syns vi!!!


Ciao


Av Cina - 18 mars 2008 16:55

I dag går det segt...både i datanätet här på jobbet och med min egen arbetslust.

Nätet rår jag inte på men arbetslusten kan jag väl i och för sig påverka men man kan inte alltid vara på topp.

Tror att jag mentalt känner att det snart är dags för flera dagars ledigt och hjärnan är inställd på det och inte på arbete.

Jag vet fortfarande inte om det blir någon resa till påsk. Sambon säger att vi ska åka men samtidigt så märker jag hur orolig och hur dåligt samvete han har för sin mamma och inte riktigt vill lämna henne..jag vet och förstår precis hur han känner det (I´ve been there...)..men jag vet också att det spelar ingen roll hur du gör eller tänker...

det känns aldrig rätt i alla fall " Hur man än vänder sig så har man röven bak...".

Sedan vet jag också att detta bara är början på en lång tid med oro, dåligt samvete, beslutsångest...och ska man orka igenom det så är det extra viktigt med egen tid, med avkoppling, frisk luft, vårda kroppen...

Annars är det inte bara föräldren som går under utan man gör det själv också...till ingen nytta....

Men vi får väl se hur det blir...vi behöver ledigt tillsammans, vi behöver skratta och umgås med goda vänner - för att orka det svåra som oundvikligen kommer.

Ciao!

Av Cina - 17 mars 2008 07:35

Godmorgon,

Jag drömmer mycket och jag tror att våra drömmar försöker tala om något för oss. Det är vårt undermedvetna "klokare jag" som talar till oss och man ska alltid fundera på sina drömmar. Vad är det dom vill säga, tänker man bara lite så kommer man oftast på det och kan tex lösa problem som verkat olösliga...

Jag tror också att dom vi inte har hos oss längre, de besöker oss i drömmarna och förmedlar sig via drömmen till oss...och så var det i natt.

Jag drömde att jag var hemma i byn " som vi inte har längre", stod nere på gården och dörren in till huset var öppen. Tobias och hans flickvän (de som köpt huset) ropade till mig. "-Kom in så får du kaffe!".

Jag var lite osäker på om jag skulle gå in, var rädd för att bli ledsen men hur det nu var så klev jag in.

Det första jag såg var att de renoverat köket, jättefint och sen..där på kökssoffan... halvliggandes låg pappa och sov...

Först blev jag skiträdd, - Herregud, han skrämmer ju skiten ur Tobias..men sedan förstod jag att det var bara jag som såg honom....Han sov så gott och ni som kände honom vet exakt hur gott han såg ut att sova när han sov...(-:

Han vaknade till lite grann, tittade på mig...mentalt sa jag HEJ PAPPA!!

Han "plirade" lite och sa: " -Har du sett hur j-lä snyggt och fint dom här undomarna gjort, verkligt snyggt...!"

Jag skrattade och han blev sådär tjuvrolig i blicken, skrattade, blinkade lite och sa: " -Men det är inte värt att du säger nå´t till mamma...."

Så tvärvaknade jag och kände mig så himla glad...så varm och liksom tillfreds...nu vet jag..jag vet han  "är" i sitt älskade Tårrajaur, han ser till att Tobias och hans familj får det bra i huset. Han kommer inte att tillåta att några "andra" är där...det kommer att födas små barn i huset och pappa kommer att se till att dom får en underbar uppväxt där...så är det bara...


Måndagmorgon! Ciao!!!


Av Cina - 14 mars 2008 16:42

Det har varit en bra vecka. Känner mig energifull, tycker att jag gjort ett bra jobb i veckan. Och har fått beröm på jobbet i dag.  Glad och ja ...mår bra helt enkelt...

Nu längtar jag hem till fredagkväll. I kväll blir det pasta med fläskfilé och gorgonzola, en god sallad och ett glas gott rött vin...

På med mysdressen, Så ska det låta och en bra film och sedan få sova länge i morgon.

I morgon ska vi förbereda påskmaten och jag hoppas att vi får den där solen så att vi kan vara ute.

Längtar efter lite fest och dans och skoj och hoppas sååå på Hemavan. Där har vi ju alla våra vänner och det blir nog både After Ski, dans och fest.....

Till alla där ute! Trevlig Helg!!

Ciao!


Ovido - Quiz & Flashcards