Alla inlägg under juli 2008

Av Cina - 29 juli 2008 10:17

Nu har även sonens kompisar (4st) fått jobb i Barcelona...så nu verkar det ju som om verkligheten har hunnit i kapp  och min lilla "bebis" skall flytta till Spanien.....antingen redan nu den 25 augusti eller så i oktober..

Blandade känslor rasar inom mig, stolthet och glädje för att han vill, vågar och fick jobbet, oroliga känslor för att något skall hända, för att han skall bli lurad, ledsen, besviken, rädd.........

Han är lugn...."-Morsan, det ordnar sig..."

Jag är superstressad:  Var ska dom bo?, vad ska han ta med sig?, räcker pengarna? etc etc......

Mitt lilla barn..på ytan så tuff och hård men där inne inte så stor....

Samtidigt så vet jag ju av egen erfarenhet att detta är en chans han måste ta..annars kommer han att ånra sig hela livet...skall försöka hjälp och peppa honom:

Våga och vinn och vägen hem finns alltid kvar!!!

Men nog kommer det att gråtas många tårar...vad ska jag göra och för vem?? Mig själv förståss - men inte alltid så enkelt att leva upp till....


Fortsättning följer.....

Ciao!

Av Cina - 28 juli 2008 08:43

Nu är jag tillbaka från Göteborg och en kort sammanfattning:

Resan: Smidigt med flyg, landade 09.30 fredag.

Vännerna: Älskar dom!! Tack Seth och Marie, Jonas och Maggan....

Vädret: Så jäääääääkla varmt.......

Boendet: Paradvåning på Avenyn....

Shopping: Nada pga värmen

Ölen: Kalla och goda

Maten: För varmt för att äta...

Göteborg: Vilken fantastisk sommarstad

Konserten:  MAGISK!!!!!

Allsången: 56 122 st i Ullevikören i  Fear of the dark....say no more!!!!

Ciao!!



Av Cina - 24 juli 2008 08:25

Jag har gjort det igen...köpt för små skor....tredje paret i år..vet inte vad det är med mig...provar och tycker att det känns bra..sedan efter att ha haft dom på mig en halv dag så....för små...suck...köpte ett par skitsnygga sneakers i förgår på REAN..tänkte att dom blir jättebra att hoppa och dansa i (på Maiden-konserten) ..och skitsnygga till jeans...hade dom hela dagen igår och fortfarande är mina fötter såriga, ömma och värker..trots fotvård i går kväll..inte att tänka på att ta med sig dom...

Har blivit hopplös med kläder också...provar, provar, provar..köper nytt (som jag aldrig använder...) provar igen och tycker att jag ser ut som en ko i allt jag tar på mig....suck!! Vad har tagit åt mig?? Jag brukar ju inte vara så´n???

I morgon bär det äntligen iväg till Göteborg och Maiden på lördag...det skall bli sååå roligt.

Marie och Seth är redan där och hämtar oss på Landvetter i morgon, Maries farbror har en våning på Avenyn och där ska vi bo...Våra gubbar skall inte gå på konsert men dom kommer säkert på något att göra....

Jag har laddat med Maiden i lurarna hela veckan och känner mig heltaggad...Dessutom har ju Göteborg lovat kanonväder och det gör ju ingenting......

Rapport kommer efter helgen!!

Ciao!

P.S För att inte tala om när jag ska välja vilken handväska jag ska ta med mig......kan det vara så att jag har för mycket av skor, kläder och väskor...? D.S



Av Cina - 23 juli 2008 15:48

När jag var barn så bodde alla mina dockor i Spanien, jag hade ett eget språk och när min familj inte förstod vad jag sa så blev jag arg på dom och sa att jag pratatde spanska..

När jag sedan läste spanska så satt språket direkt och på ett år pratade jag flytande spanska utan problem...detsamma så fort jag kommer till Spanien..trots att jag inte använder språket dagligen så är jag snabbt i gång och pratar - utan problem...

En spå-kärring har sagt mig att jag levde mitt tidigare liv som zigenare i Spanien...dansandes i stora volangprydda kjolar....

Så nu...har min son fått jobb i Barcelona.....han ska visst åka den 25 augusti!!!

Kan inte riktigt ta det till mig....hur ska det gå???

Samtidigt som jag känner...att detta är nog menat....

Kan det va så?

Många känslor, glad för hans skull men egoistisk för min egen skull...vill ju helst stoppa tillbaka honom i magen..min lilla bebis....

Fötränger det ett tag till.....

Ciao!

Av Cina - 23 juli 2008 07:55

Fattar inte varför man är så himla trött...

Under semestern - hur pigg som helst och så fort man börjar jobba så är man som en zombie...

Älskar engelska deckare på TV och nu under sommaren är det ju högsäsong för dom...men varje kväll likadant...sommnar så sött på soffan....oftast 10 min innan slutet och missar givetvis alltid vem som är mördaren....

I går kom sonen och väkte mig kl. 23.30...antagligen snarkade jag..han hade svept in sig i sitt knallgröna påslakan och jag fattade ingenting...trodde det var A-C i en hiskeligt ful tunika!!!

- Heeeej, är du här???? (typ)...

- Mamma, jag bor här.....(typ)...


Våjne Våjne!!!

Av Cina - 21 juli 2008 08:11

Måndag morgon och det känns....

Helgen har varit så rolig...

Min bonus-son Andreas med fru Evelina och barnen Elias och Elsa, kom i fredags för semester-besök, med sig hade dom även systersonen Fredrik som var barnledig...

Vi har haft jättemysigt, mycket skratt och mycket surr, på lördagkväll kom även systerdotter Anna-Carin med familj och helt plötsligt var jag tillbaka 15 år i tiden, kändes som när vi bodde i Jokkmokk och Andreas bodde hemma och alla var hemma hos oss....Synd bara att sonen inte var hemma (han var i Skellefteå på Trästocks-festivalen..)

På lördagkväll fick kocken Fredrik flambera bananer i rom (jättegott).

Barnen är verkligen världens snällaste och finaste och stunden, på söndagmorgon när lilla Elsa och Elias satt i mitt knä och "morgon-myste" medan dom andra sov.....den stunden kommer jag att ha kvar i mitt hjärta länge länge...

I går beställde Andreas Paltmiddag - ock så blev det förståss...med följd av att min mage har gjort väldigt ont i natt...har man inte ätit mjölmat på flera måndader och sedan vräker i sig 2 st paltar..så får man skylla sig själv

..det var så tråkigt när dom åkte i går, det blev så tomt och tyst....Trist att dom är så långt borta....

Ny vecka med nya möjligheter!!

Ciao!

Av Cina - 16 juli 2008 13:28

I bland känns det faktiskt så...som om jag bor här på jobbet..

Tillbaka igen efter semestern, helt ok men det är skit att behöva stiga upp på morgonen. Även om jag oftast är vaken innan klockan ringer så HATAR jag tidiga morgonar...är trött, sur, grinig, arg, ful, fet etc ända fram tills ungefär kl. 09.00 då jag upptäcker att jag duger och njuter av den nya dagen...

Samma har det varit varje dag hela livet.......obotligt....

51 dagar kvar till Grekland, 9 dagar kvar till Göteborg, Ullevi och Maiden...

Härligt att ha något att se fram emot....

Lugnt här på jobbet, hinner få undan en massa, dessutom har jag världens duktigaste sommarvikarie som gör mitt jobb i receptionen....så jag har tid att göra mitt eget chefs-jobb. Tack för det Johanna!!!!

Till helgen kommer Andreas, ("låtsas"-son) och hans familj på besök från Uppsala...det skall bli riktigt mysigt att få "rå" om dom i några dagar.


Ciao!!

Av Cina - 13 juli 2008 08:27

Ja det är faktiskt sant...i morgon börjar arbetet igen...men det känns helt OK...det är ju ganska kul att jobba!!!

Vi avslutade vår semester igår, med att ta oss en ordentlig cykeltur. Vi cyklade:

Gäddvik-Bälinge-Avan-Färjan över älven-Norra Sunderbyn-Södra Sunderbyn-Kyrbyn i Gammelstad-Rutvik-Björsbyn-Porsön- Kungsgatan.

Skulle tro att det blev 5-6 mil totalt.

Det var en fantastisk dag, strålande sol och landsbygdsvyer hela tiden.

Som tur var hade vi med oss reparationsgrejer...

Lite slut i benen när vi kom hem - men i dag känns det bra = läderrumpa....


Ny dag med nya möjligheter väntar......

Ciao!


Ovido - Quiz & Flashcards