Alla inlägg under augusti 2009

Av Cina - 27 augusti 2009 15:24

Måste bara skriva och berätta...

Sonen sluitade sitt sommar jobb för 2 veckor sedan och gick in i de arbetslösas värld....

Nu ringde han: Arbetsgivaren har ringt och erbjudit honom jobb igen 3 månader framåt!!!!!


Tror inte det är sant, i Luleå Sverige i dag med 1700 arbetslösa ungdomar!!!


Lat

Av Cina - 23 augusti 2009 20:06

I dag slog det mig så otroligt lat jag varit hela sommaren...har inte gjort någonting här hemma än absolut det nödvändigaste...typ tvättat, städat, lagat mat....

Har ju haft massor med tid över att göra allt det där andra som man tänker att man borde göra....typ torka ur skåp och lådor, rensa garderober, torka lite fönster, fixa med fotona, rensa bland papper på kontoret..etcetera etcetera......

Men jag, jag har bara softat, läst böcker, Internet, löst korsord, sovit, promenerat och en massa annat livsbejakande saker....

Men nu är det slut på latheten - därmed basta!!! Nu ska lådor och skåp torkas ur, fönster skall putsas, garderoben skall rensas, kanske baka lite....

Inte nu i dag men kanske att jag börjar i morgon....eller så en annan dag.....


Minns sången:


"Ja och för ser du, därför så måste jag
ta det väldigt lugnt idag,
jo för just i dag
går det inte bra,
jag gör det helst en annan dag:
I morrn då ska jag knoga
hela dess långa dag,
ja, oj, oj, oj, vad jag ska gno.
Ja, för se du mors lill lathund sa:
jag gillar att jobba bra
men tycker du som jag
tycker du som jag,
så gör jag det en annan dag"


Annars så gjorde jag ett klipp i dag...bestämde mig för att köpa nya jeans..ett par billiga, ( eftersom jag fortfarande strävar mot mitt viktmål och tänker att det är dumt att köpa nya jeans som snart är för stora :-) ), gick på en butik och provade ett par Espirit som satt perfekt men som definitivt inte var billiga...men jag bestämde att jag tar dom ialla fall....

Men när jag betalade så blev något fel och expediten tog 300 kr mindre för dom än vad som stod på prispallen.....så jag tjänade  ju 300 kr som jag istället köpte mig en blus för....snacka om klipp!!!


I morgon måndag igen.....suck!!

Ciao!



Av Cina - 18 augusti 2009 19:35

...och inte vill tänka på döda mamma, pappa eller någon annan i den kretsen så kan man alltid se nå´t program i stil med "Extreme Home Makeover" eller "Spårlöst" eller något annat B-program

Jag lovar... även om det är hur töntigt och banalt som helst så kan man inte hjälpa det...tårarna sprutar ur ögonen....som på en rokkodil...

Det är så vackert, och dom blir så lyckliga, och alla gråter och skriker och ja, vem vet vad?


Annars så är det till att vara tillbaka i arbete igen. Fort var det gjort och lätt var det hänt....vad vore livet utan arbete???? En enda jättelång semester.....

Ciao!

Av Cina - 11 augusti 2009 19:01

Jaha, så är vi inne på sista kvällen i fjällen...det har varit bra men nu räcker det....

Summering:

Fredag:

Toog på oss kängorna,( sambon sa att man skulle ha kängor på sig på fjällvandring), och travade iväg till Laisaliden 8 km enkel väg.

Jag som bara åkt bil och skoter i fjällen har ju inte fattat att fjällvandra är lika med att går precis rakt upp i himlen....Det var 25 grader varmt och vi hade definitivt fel skor och alldeles för mycket packning. Efter 3 timmar kom vi till Laisaliden där vi badade föttera och fikade och sedan var det 8 km tillbaka = nedför.....Fy farao, vad trött vi var när vi kom "hem".....Bastu och öl, sill och nubbe har aldrig varit så gott....

Lördag:

TRÄNINGSVÄRK i benens alla muskler....vi tog det lugnt och tog bilen till Rudjebäcken.....jättefin och tänk att högt där uppe i skyn fick vi se 2 st kungsörnarn som svävade

Söndag:

Skam den som ger sig. Fortfarande träningsvärk men vi bestämde oss för att besöka samernas heliga plats....tänker inte ens namnge det....4 km rakt upp men värt vartenda steg...det var magiskt vackert däruppe....sedan tillbaka 4 km rakt ner...där nere hade vi lämnat ved vid en bäck och gjorde upp eld och stekte fläsk som vi åt på mjukkaka.

Måndag:

Regnet föll från en öppen himmel...så vi tog en tur till Mo i Rana i Norge ( ca 10 mil)...absolut inget specciellt att se..När vi kom tillbaka var det folk igrannhuset....vi blev helt till oss...oj så kul!!!! Lappsjuka??????

På kvällen promenerade vi ner till Värdshuset och åt en jättegod middag:

Förrätt: Vitlöksbröd med Chevreost

Varmrätt: Schnitzel fylld med rökt renstek och Västerbottensost..

Dessert: Cafe Dóm.

Sedan promerade vi slalombacken upp....

I dag (tisdag):

Halvhyfsat väder så vi packade ryggsäcken och gav oss iväg till Gaususjöns Sameviste, ca 2,5 km vandring enkel väg..när vi kom dit så började det regna...så vi gjorde som i Mulleskolan, fikade korvmackor i regnet. Sedan promenad tillbaka i regnet....


Vi bor ju i goda vänners fina stuga, så varje kväll har vi badat bastu, relaxat och ätit god middag...Det finns ingen TV här så på kvällarna har vi lyssnat på radio, löst Soduko, läst, datorn mm.


I morgon åker vi mot kusten...Det har varit fina dagar och för mig som i princip är född i fjällen har det varit en helt ny upplevelse... Inhar typ en "hatkärlek" till fjällvandring.....Hur som helst så har jag i alla fall gjort det!!!!


Nu väntar kaffe och något som jag inte ätit (druckit) på väldigt länge:

Kaffe med bitar av "renfeta" från torrköttet...som man lägger i kaffet..och äter upp när det har "smält" till sig lite......yammi!!!


Av Cina - 3 augusti 2009 09:40

Göteborg:

Tänkte jag skulle skriva om alla snorkiga kypare som finns i Göteborg...men efter att ha varit på Tapasbaren El Corazon så insåg jag ju att alla inte är snorkiga..just därför gick vi dit 2 kvällar...

Lördagen vigde vi åt Botaniska Trädgården- så fantastiskt vackert....och jag som tycker att min promenadslinga "runt sjön" här hemma är fin...tänk om jag fått prommenera i Botaniska varje dag :-I

Maritiman - 2:dra gången jag är där och jag lovar - absolut den sista.....


Fantastiskt med alla uteserveringar, solen,parkerna, människorna....

Mmmmm...tror nog att vi flyttar dit....


Innan Konserten:

Har ju bara varit på Hårdrockkonserter tidigare och trodde att detta skulle bli detsamma och laddade upp mig med tröja och allt..men...

U2-fans är lite "cooolare" lite mer mystiska, lite mer softa...inte sjukt galet glada som hårdrocksfansen...

Vi var på Trädgårn innan konserten för att komma i stämning precis som jag gjort inför Maiden..men där sjöngs det inte och skrålades och hinkades bira..nej där drack man GT och diskuterad livet, såg till och med en som kom direkt från biblioteket och liksom hade vägarna förbi...

På Ullevi trodde jag att publiken skulle vara sjukt galna och konstant vråla: U2, U2, U2...men inte..istället "bollade man runt" stora badbollar med fjärilar på....Slowmotion och alla var skitlyckliga när just dom fick nudda bollen.....


Konserten:

Vad kan man säga - det var MAGISKT....trodde inte att dom skulle vara så bra och så närvarande....Vilken j-la show!!! Vilken musik!! Vilka musiker!!

Bono är Jesus som förmedlar ett viktigt budskap och när han förmedlar får han 60 000 människor att vara knäpptysta...OTROLIGT!!!!

Har aldrig hört så underbar versin av Sunday, blody Sunday, One och Moment of Surender...och allsången till PRIDE...var lika härligt hårresande som den till Maiden´s "Fear of the Dark".

Jag är from nu förevigt en U2-fan och vill se dom igen...och längtar till konsert-DVD´n kommer....


Lördagkväll:

Då gick vi till Ullevi igen....och utanför fanns flera tusen glada människor, dom satt och stod på gräsmattor och på gatan och lyssnade...vi stod också där och hörde allt en gång till..

Och där utanför Ullevi med alla människor som var så lyckliga över att får lyssna på U2 - där kände jag igen mig och kände mig "hemma"...där var dom sjukt galet galna fansen = )

Ovido - Quiz & Flashcards