Alla inlägg den 2 september 2008

Av Cina - 2 september 2008 21:24

Nu är det väldigt väldigt nära till SEMESTER...och allt är helt hysteriskt....

Jag tror aldrigt jag stressat så mycket...tur att man har Losec...

Jobbet = precis allt skall vara klart innan vi åker skrivbordet måste rensas. Dessutom är jag borta hela veckan, igår Umeå, idag visserligen i sta´n men besiktningsmöte hela dagen...( var på jobbet kl. 6 i morse och slutade 6..).

I morgon kl. 6 åker jag till Åbo - kommer hem på torsdagkväll kl. 23.00 Jobbar fredag och sedan går flyget söderut halv 8 på fredag....

Ska föreläsa på torsdag på Finlandbåten och är helt snurrig så jag har ingen aning om vad jag ska säga...????

Här hemma stressar jag för fullt med att packa ryggsäck och väskan för i morgon. Ryggsäcken är väldigt liten...hmmm.

Sedan måste jag vara lite mamma oxå åt mitt barn som jag ibland behandlar som om han vore 5 istället för 19.....så då har jag haft fullt upp med att handla och laga mat och fylla upp frysen så att han inte ska behöva vara hungrig är vi är borta....

Sedan är det ju så att jag alltid måste städa innan jag åker bort - det bara är så - mår skitdåligt om jag åker iväg utan att ha städat...( Läs Lillian Ryd´s bok " Vi åt aldrig lunch" så får ni förklaringen).

Så när jag kom hem i dag, hungrig, trött och slut...så då började jag med att städa...här har skurats både toalett och kök..

Just nu känns det som att på söndag, när jag äntligen får sol, värme, bad och Pita Souvlaki med en kall Mythos... dååå  kommer jag inte kunna hantera det på annat sätt än att bara gråta ur mig stressen...ett bra tag....för just nu är det både Grekland och gråtatack som jag ser fram emot...

3 veckor semester - Fantastiskt välbeövligt...och ska försöka lämna hemma hemma....

Sonen åker ju till Barcelona när vi kommer hem, men just nu väljer jag att förtränga det....det tar vi då...


Blir nog inget mer bloggande nu på ett bra tag - men ska försöka lägga ut både dagbok och bilder när jag kommer hem...

Saker jag tänker på så här innan avresa

** Hoppas att det går bra för sonen här hemma och att han inte hungrar ihjäl och att får njuta ordentligt över att få ha det FF i 3 veckor.

 **Hoppas att allt ska gå bra för oss under vår resa och att vi får vara lyckliga...

** Alla skyddsänglar till A-C och Mats och ser fram emot att få möte ert nya barn när vi kommer hem.


Hej då Bloggen!!





Ovido - Quiz & Flashcards