Alla inlägg den 21 december 2009

Av Cina - 21 december 2009 20:20

Jag är tillbaka!! Med blandade känslor har jag hållit mig ifrån bloggandet. I bland har det varit skönt och ibland har jag saknat det..

Nåjo, nu blir det igen...kanske inte lika ofta men i alla fall då och då....


Ledig i dag och i morgon och inte vilar jag mig - nej då jag jul-fixar..

Jag har ju starka känslor för det här med jul....samtidigt som jag tycker att det är en sorgsen och tung högtid...så kan jag inte låta bli att putsa, feja, laga mat, baka, pyssla...

Och för allt jag gör så är det som om min älskade mor sitter där på axeln och säger: Men nog är du ju ändå duktig.....( inte för att hon sa så när hon levde- för henne var det självklart att det skulle städas, och lagas mat och baka, och pyssla...).

Jag har i alla fall slutat ha dåligt samvete för att jag inte skurar tak och bonar golv som hon.

- Sorry mamsen!!


I Norrbotten snöar det i dag - nå´t så förskräckligt...men vi är ju vana vid snön och plogbilarna slåss om vem som ska få röja mest snö...  


Ciao!!


Ovido - Quiz & Flashcards