Alla inlägg den 30 december 2009

Av Cina - 30 december 2009 07:52

..på det här året....ett i livets bok, mycket intressant år..


Började inte så bra med sambons hockey-olycka i början av året. Det har varit tufft för honom..både psykiskt och fysiskt. När man är så nära att dö kommer många tunga funderingar på livets mening - nu är han tillbaka..lite klokare och starkare...ni vet "inget ont som inte för något gott med sig" stämmer verkligen.


Vill inte fokusera på det dåliga utan året har utöver det varit fyllt av positiva händelser:

** Jobbet - som bara blir roligare och roligare

** Sonen - som skaffat sig tillsvidareanställning, i dagens tider, så underbart och så stolt jag är över honom.

** Våra fjällresor ( Hemavan, Abisko). Längtar tillbaka.

** Kärleken till min älskade sambo - den bara växer och växer...

** Vårt hem - fortfarande nyper jag mig i armen och tänker om det verkligen är sant att jag har det så fint..


Vad väntar 2010 då??

Jo det blir ett "resande" de år, vilket passar mitt tattarblod perfekt.   


Först i maj till Rhodos med vänninorna L och E - så j-la kul det ska bli!!

Extra kul eftersom vännens E´s knöl i bröstet är borta och det räcker med strålbehandling, hon upptäckte den i tid.


Sedan Abisko eller Sarek i sommar!!


Och den 2 september flyger vi till Aten, den 3 september ser vi U2 (igen) och denna gång på Olympiastadium i Aten   och sedan väntar Grekiska Ö-världen på oss och vi kommer att luffa runt ända fram till den 30 septemeber...

Känns som en dröm!!


Morgondagen firar vi hos syster och svåger och på måndag åker vi på en liten liten kärlekssemester...  

GOTT NYTT ÅR!!


Ciao!


Ovido - Quiz & Flashcards