Direktlänk till inlägg 30 november 2008

1:a advent, ishockey och Föralltid ung

Av Cina - 30 november 2008 09:10

Klev upp tidigt i går morse, städade hela lägenheten, sedan väckte jag sambon, här skulle julpyntas.

Ner i källaren efter julsakerna...

- Hur ska du ha stjärnorna?

- Akta, var försiktig!!

- H-vete där gick dyra pumlan( norrländskt ord för jugranskula) i kras

- Men herregud, du kan ju inte sätta stjärnan där....

- Hur var det nu, var skulle den här vara?

- Vi måste ner på sta´n och köpa: gardiner, lampor, ljus och julstjärnor

- Sämtar du eller? Man kan inte gå på sta´n en löningslördag i december...

- Men ursäkta mig, jag gör det själv - du verkar ju inte tycka det är mysigt att jupynta....

- Är du sur eller?

- Nej, bara ledsen....

- Bara 4 veckor kvar sedan är "skiten" över...


Sedan gick vi på hockey. Luleå mot Rögle (tror jag det var, spelar inte så stor roll). Hockey har lite samma effekt som yoga, under 2 timmar är du totalt koncentrerad på en enda sak - pucken...

Hjärnan rensas totalt från allt annat, det enda som exitsterar är vad som händer där nere på isen....

Så efter matchen när vi kom hem, drack vi glögg och njöt över vårt fina hem med alla svarta silverstjärnor (;-)), alla levande ljus och en stund av julefrid infann sig..


På radion spelar dom den gamla 80-tals hiten Forever Young med Alphaville.

" Let us die young or let us live forever, heaven can wait we´re only watching the sky..Forever young I want to be forever young.."

Oavsett om man gillade låten eller inte så var den ett mantra för oss på det glada 80-talet.och tanken slår mig...

Inte undra på att vi 6o-talstister tror att vi är fortfarande är 20..

Vi skall inte ha kroppar som anstår en 45-åring, nej då, vi ska ha kroppar som en 17-åring. Vi vägrar rynkor och grått hår, ock vi gråter förtvivlat när vi inte hittar kläder som passar i tonårsbuikerna...för att inte tala om skorna...

Inte undra på att så många av våra barn är anorektiker, har dåligt självförtroende, är totalt kroppsfixerade.....

Det är vår generation som skapat denna hysteriska värld..

Forever young, we want to be forever young...

Snacka om chock när vi inser att vi är gamla och ska dö.....


Fick en kommentar från en Åsa, om att som chef, blogga på jobbet.

Åsa har givetvis helt rätt, ingen vare sig chefer eller medarbetare skall blogga på jobbet, eller skicka privata mail, eller ringa privata samtal...men som  chef är du skyldig att vara ett gott föredöme..

 Så jag gör som jag brukar..när jag ändå är inne och jobbar så här på söndagmorgon (hemifrån) så passar jag på att blogga lite...som chef tar du ju inte betalt för tiden du jobbar hemifrån, så det måste ju vara OK?

Som chef är du ju aldrig ledig..


Nu skall jag baka lussebullar, sedan blir det skyltsöndag och sångstund på svärmors äldreboende.


Ciao!

 
 
Ingen bild

Belsebubban

30 november 2008 10:32

Jag tycker att det ligger helt på ens eget samvete om man bloggar på jobbet elr inte.Spelar det någon större roll om man bloggar 5 min på arbetstid, huvudsaken är väl ändå att man hinner med sina arbetsuppgifter.Dessutom så jobbar man så hårt så dom 5 minuterna har man jobbat ikapp ändå innan dagens slut.
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...) IKEA väntar på oss i dag   För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som ti...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ovido - Quiz & Flashcards