Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Cina - 30 juni 2009 07:26

I dag skulle min älskade pappa ha fyllt 85 år. Det hade varit kalas, han gillade det, med mycket folk och god mat och sång.

Pappa hade många vänner, folk från hela Sverige, kanske även världen, människor som vi inte ens kände till. Han var så´n, han skapade kontakter och var intresserad av människor.

Pappa lärde mig att vara rättvis, att tro på mig själv, att känna stolthet, att värna om naturen, att njuta av det vackra i livet. Han skrattade mycket men han var också ibland riktigt ilsken ( minst sagt...) speciellt när det krånglade för honom....vilket det i ärlighetens namn - gjorde rätt ofta :-))


Tack pappa för att du älskade mig och aldrig gjorde någon skillnad, tack för allt det fina du gav mig - Saknar dig men vet att du har det bra där du nu är, med mamma och alla dina "kompissar."


Dags att gå till arbetet igen - solen skiner därute och det ser ut att återigen bli en underbar sommardag

Ovido - Quiz & Flashcards