Alla inlägg den 31 december 2008

Av Cina - 31 december 2008 05:45

..börjar ta form, det blåser rejält därute, (man varnar för storm och att vi ska hålla oss inomhus i dag), som vanligt svårt att sova men kan ju förståss bero på att jag sov så gott på soffan redan vid 8 i går kväll.


I år orkade vi inte ordna något nyårskalas och tänkte att vi blir säkert bjudna på en massa trevliga tillställningar och vi kommer att kunna välja och vraka....så blev det inte...snopet.....??

Men det är säkert nå´t bra på TV i kväll, och vad är väl en bal på slottet.....hm??

Vi måste ha missskött oss nå´t kopiöst  ;-)


Men vi ska försöka ordna det så mysigt det bara går även om vi bara är på "tvåens" ("tre-ens" men sonen skall väl ut...).

Det blir hummer och champagne till förrätt, det blir oxfilé Provencale och Amaronevin till varmrätt och vi kommer att avsluta middagen med Vaniljpanacotta med kryddäpplen.

Vi kommer att försöka hålla oss vakna till 12-slaget och gå dom ca 50 meterna till Norra Hamn och titta på stadens fyrverkeri.


Riktigt Bra saker under 2008:

Att jag har börjat vakna ur den sorg och tungsinhet som präglat mig under så många år!

Min och systers weekend i Stockholm

Den underbart soliga påsken i Hemavan

Ny organisation på jobbet

Sonens student

Nytt jobb och ny högre lön

Sommaren på vår underbart fina balkong

Den roliga sommarkvällen med bonus-son och syskonbarn och flamberade bananer

Beachpartyt på Pite Havsbad

Iron Maiden i Göteborg

SEMESTERN i Grekland

Alva-prinsessans födelse

Sonens mognande i Barcelona

Sonens hemkomst från Barcelona...


2009 kommer att bli ett beslutens År.

Beslut om hur livet skall levas vidare, vad är viktigt och värt att kämpa för?

Vad och hur vill jag med  livet?

Vad skall jag lägga min energi på?

Vilka människor är viktga för mig och vilka suger energin ur mig?

Familjen?

Jag lovar : Jag skall försöka att välja glädje..!


Till er alla där ute: GOTT NYTT ÅR...och var försiktig med raketerna...


Ciao!




Ovido - Quiz & Flashcards