Alla inlägg den 24 april 2009

Av Cina - 24 april 2009 22:06

Dagen började med Frukostseminarium med David Vicher, (coach i Planja Basket).

Tänk vilken arbetsgivare jag har där vi på fredagmorgon får gå på seminarium och få bevingande ord leverade till oss på betald arbetstid :-))

Han sa mycket klokt och på ett annorlunda sätt, han talade ledarskap och hur du engagerar och motiverar en grupp att jobba mot samma mål...


Om jag någon gång skulle villja ha en mentor så skulle jag välja en stark idrottsledare...

Tänk er bara...hur kan dom få 11 olika personligheter att samarbeta och sträva mot ett enda mål????

Han poängterade att viktigast av allt är att ta sig tid med sin persnonal, att lära känna dom individ för individ, att se deras styrkor och svagheter....

Jag bestämde där under föreläsninen att från och med idag skall  jag viga varje fredag endbart till personlen..fredagar skall vara min personaldag..!!!

Jo tjena!!!  Efter föreläsningen satt jag i telefon minst en timme, kl. ett hade jag ett leverantörsbesök...som tog typ hela eftermiddagen...sedan var det några dokument som skulle sammanställas också förståss VERKSAMHETPLANEN..helt plötsligt var det dags att gå hem...

Men nästa vecka kanske???

Jag hann i alla fall "sticka in huvudet" hos mina medarbetare och önska dom trevlig helg.....:-((


Bastun väntade här hemma och efter det - god middag med gott vin...

I morgon kommer våren till Norrbotten så då blir det till att fixa balkongen..


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards