Alla inlägg den 27 april 2009

Av Cina - 27 april 2009 22:02

I ett tidigare liv..på det "glada 80-talet", jobbade jag på krogen.

Stan´s bästa servitris och jag älskade mitt yrke. Njöt av att få ge service, alla möten, jargongen, sena nätterna...

Under dessa år i krogsvängen så var min dygnsrytm att jobba till 3-4 på morgonen, sova några timmar, upp och jobba lunch, sova några timmar på eftermiddagen också jobba på kvällen igen..

Och fortfarande efter så måga år, så är det så min "kropps-klocka" vill ha det.

Så fort jag är ledig så är jag uppe länge, är i gång på förmiddagen, sover några timmar på eftermiddagen och är uppe sent på kvällen.

Jag har skrivit förrut om måndagar och hur pest jag tycker att det är..men förklaringen är ju att jag ändrar dygnet - direkt, trots att det bara är ett par dagars ledighet...

Så ikväll har jag varit hur trött som helst....men tvingar mig själv att vara vaken..

Råkade slumra till en stund i soffan vid halv 8..men jag tror att det ska gå bra - behöver sova i natt...


Helgen har vi använt till att fixa till vår stora fina balkong, vårstäda färdigt, shoppat lite nya kläder, varit ute i solen...

Våren har kommit till Norrbotten, än har inte isen gått.... men vi har haft varmt och soligt och om bara några veckor så exploderar grönskan även här.


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards