Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Cina - 10 maj 2009 20:07

...dvs topopolygam, ett bra ord (som jag hittade i dagstidningen men som inte finns i någon ordlista), som alltså betyder att man är "gift med flera platser samtidigt".....

Precis så är det för sådana som mig, med tattarblod i ådrorna....

Jag har en liten liten bit av mitt hjärta och själ i Småland, en ganska stor bit av hjärtat i Sörmland, en ännu större bit av själen i Tårrajaur, Lappland...så förståss en hel del här i min stad....

Också klappar mit hjärta förståss x-tra för mitt älskade Paris och mitt kärleksland är Cypern....

Just nu i Maj så längtar jag till Sörmland, saknar vitsippor, blåsippor och alla blommande fruktträd.....

På sommaren längtar jag till Älvsmynningen i Tårrajaur och på vintern november till januari så vill jag absolut vara här, och då och då vill jag vara i Paris och jag drömmer ofta om Cypern,  och jag har förmågan att känna mig hemma på alla dessa platser...bra eller dåligt? Jag vet inte, det är bara så det är för mig och alltid har varit...


Annars så pysslar jag om sonen som är något av en hypokondriker och som nu är helt övertygad om att han fått svininfluensan och håller på att dö......

Att jag berättade för honom att jag sitter med i krisgruppen för ev pandemi i länet och att jag är garanterad vaccin om flunsan kommer hit, gjorde inte saken bättre...

Han kan inte förstå hur regeringen, kommunen, kungen kan ge, (citat)

 " gamla kärringar som dig vaccin och låta oss ungdomar dö en lång och plågsam svindöd.." 

Han vägrar ta alvedon eller näsprej för att det kan man bli missbrukare av.....

Vojne, vojne - detta har han definitivt inte ärvt av mig.......


Våren lyser med sin frånvaro och än ligger isen kvar i fjärden......

Säg är det konstigt att man längtar bort i bland?????

Ciao! 


Ovido - Quiz & Flashcards