Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Cina - 21 maj 2009 21:37

Jag älskar verklien att vara ledig...det är så otroligt skönt och speciellt nu när sommaren nalkas....

Känslan av välförtjänt ledighet kan du bara känna när du har jobbat...skulle man alltid vara ledig så skulle man inte njuta på samma sätt......


Dagen började med en promenad "runt sjön", sedan blev det en lång cykeltur, sedan har vi gjort iordning vårt uterum(balkong).

Vi lagade god middag, Souvas (rökt renstek) med blomålsmos ( istället för potatismos - mycket godare).


I morgon är alla tjänstemän på jobbet lediga men enligt lag måste vår avdelningen ha öppet mellan 9 och 12 - så jag jobbar 3 timmar i morgon ;-))


På lördag bär det i väg till Umeå för att hämta hem mina sommarblommor som varit på vinterförvaring.....

Våra bästa vänner äger blombutik och där har min stora Stam-hibiskus, mina rosor och mina pelargoner fått vara på blomdagis hela vintern.

De har säkert fått god omvårdnad med både gödsel och kärlek men nu tror jag att dom längtar hem till uterummet.


Foto kommer när dom är på plats och rummet är färdigt!

Ciao!



Ovido - Quiz & Flashcards