Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

10 års kalas

Av Cina - 4 maj 2009 22:29

Först vill jag börja med att be mina nära och kära i Stockholmstrakten om ursäkt....men jag och sambon har faktiskt tillbringat helgen i Stockholm...

Ja, jag vet att ni ville eller att vi borde hört av oss.......

..men vi behövde så väl den här helgen, bara vi två...vintern har varit tung och vi behövde vara tillsammans "ensamma" och orkade inte riktigt med nå´t annat...

Nästa gång hör jag av mig innan!!! :-))


Vi firar 10 år tillsammans och bjöd oss själva på en weekend i Stockholm!!


Summering av helgen:

** OK hotell mitt i sta´n (Sergel Plaza), men jag betygsätter hotell efter om dom har kaffekokare på rummet och det hade dom inte så det blir en 3:a

** Valborgsfirande på Skansen - bara töntigt..Världens minsta Maj-brasa och som Norrlänningar vi är så frös vi bort därifrån. Stockholmarna satt i dunjackor och vi i typ sommarkläder. Fikade kaffe och torr kanelbulle = 50 spänn per person!!!

** Mitt arbetarhjärta gladdes åt alla ungdomar med rödsvarta fanor på Sergels Torg - än finns det hopp!!!

** Waldemarsudde - en oas i huvudstaden. Ta med picknickkorg och njut av den fina parken. Gör ett besök på Carl Larsson utställningen och ta en fika eller ät i det mysiga slotts-caféet.

Promenera därifrån och stanna vid Djurgårdsbron (fd Tvillingarna) och drick en god iskall bira och titta på folkvimlet.

** Hittade ny mysig restaurang i Gamla Sta´n - Sallys. Jättegod mat till hyfsade priser och jättetrevlig personal.

** Båttur med M/S Victoria till Birka. Vilken nostalgitripp ( har ju en gång jobbat på båt på Mälaren). 290 kr per person och då ingick båtresa tor och guidad visning både på båten och på ön. Birka är en jättefin ö med massor med historia och att vandra där bland gullvivor och backsippor var fantastiskt och tilltalade den del av mitt hjärta som tillhör Sörmland. (Topopolygam kallas det visst för och jag ska berätta om det i nästa inlägg)

På hemresan så väntade Klassisk SOS med öl och nubbe och det var sååå gott att sitta där på båten och skåla för oss, för sommaren och livet.

** I Stockholm kan man gå på Bio mitt på dagen, vilket vi gjorde på söndag eftermiddag innan vi tog flyget hem. State och Play = Mycket bra film. Men skippa popcornen, ingen Stockholmare käkar popcorn på bio ( dom dricker Latte ;-)), och dom fnyser lite irriterat åt Norrlänninar som smaskar...


Nu är vi hemma igen, lite nykära och utvilade och redo för vardag igen.


I dag börjar mitt nya liv....

Träffade goda vänner för ett tag sedan som jag inte sett på länge...tyckte att dom blivit sååå smala tills jag insåg att dom var nog sig lik....det är bara jag som blivit size FE (=fucking enormous)

Detta kommer inte att bli en bantarblogg - men jag kommer då och då belöna mig med att rapportera resultat.

Ciao!

 
 
A-C

A-C

4 maj 2009 23:29

Va!!! 10år, redan!
Ja, GRATTIS får man väl säga då.
Ni är helt klart värda att vara bara själva en hel helg, ni brukar ju ha rätt mycket för er annars.
Lycka till med det nya livet!
Kramar

http://www.mukka.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ELA

6 maj 2009 20:17

Grattis till den stora dagen!!! Och självklart är ni förlåtna, men förväntar mig åtminstone en fika nästa gång!?! Helst en riktig helkväll, men vi tar det vi får...Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...) IKEA väntar på oss i dag   För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som ti...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ovido - Quiz & Flashcards