Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Cina - 2 juli 2009 22:15

Jag älskar verkligen min stad och mitt älskade Norrbotten...här är fantastiskt men visst, det finns det som gör att Luleå och Norrbotten får minuspoäng, i veckan har jag tänkt på 2 saker:

1:

Stadens alla sk. A-lagare. Jag har aldrig varit i en stad där A-lagarna tar sådan plats som här. De har tagit över hela vår vackra stadspark så att ingen "vanlig" vill vara där. De gapar, skriker, pissar och skitar ner. Föräldrar törs inte låta sina barn springa barfota i gräset där eftersom det kan finnas slängda kanyler. De har även tagit över vår fina Norra hamn. Den som kommunen har gjort så fin med en lång "promenadbrygga", där sitter dom, pissar ut över vattnet, kastar flaskor, gapar och skriker. A-laget har verkligen ett paradis i vår stad. Jag blir så förbannad på dom och som Luleå-bo skäms jag.

2:

Jag har någon nära som är homosexuell, varje gång hon kommer hem med sin kärlek så blir dom antastade och påhoppade. Bögar, flator, transor är inte välkomna i Norrbotten, så är det. Jag skall vara rättvis och säga att för oss stadsbor är det nog rätt OK, men i byarna absolut inte...( jag har ju bott i en by  norrbotten i 10 år..).

När byborna kommer in till sta´n så skall alla som inte "knullar normalt" märkas eller nå´t.

Jag har bott på många platser i Sverige och från min tid i restaurangbranchen så har jag många bögar och flator som vänner. Men aldrig att jag har varit med om att de har blivit påhoppade som här....

Trångsynhet när den är som störst. Skämmes på er ta mej faen!!!!


Så - nu är det sagt!


I helgen skall väskan packas igen, sambon fyllde år i måndag och jag har bjudit honom på en liten weekend....rapport om den kommer efter helgen.

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards