Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Cina - 6 juli 2009 07:41

Sambon fyllde år i måndags och därför bjöd jag honom på en weekend i helgen till metropolen Lycksele. När barnet var litet var vi dit varje sommar, dom har en stor djurpark och stort "vattenland".

Nu tänkte jag att vi skulle åka dit och upptäcka Lycksele för vuxna ;-)

Sviten var bokad och på lördagen efter en tur på hembyggsgård och skogsmuseum väntade skumpa, bubbelpool och bastu på rummet.

Sedan åt vi en underbart god middag på hotellet: hummersoppa, renfilé och glass med hjortron. Sambon blev glatt överraskad.


På väg hem igår svängde vi förbi Umeå (en omväg på 13 mil) och grattade vännen S på hennes födelsedag.


Kom hem sent igår kväll och bestämde mig för att fortsätta lyxa mig och ta sovmorgon i dag. Vi har ju förmånen att få flexa på morgonen - så det gör jag i dag och tänker vara på jobbet kl. 9.....

Innan jobbet skall jag umgås och pyssla med mina blommor därute, fick några nya av vännen S i går..

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards