Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Cina - 5 mars 2009 20:05

...och väldigt ledsen son...det har hänt igen..

Han har sökt ett jobb, kom till anställningsintervju, 1 av 20 till 12 platser och han fick inte jobbet......

Däremot så fick hans kompis, han med flyt och självförtroende, han fick en tjänst...

Nu är min son så ledsen, han ligger där inne och vägrar prata....vet inte hur jag ska trösta honom???

Jag försöker peppa honom och säga att hans CV är bra, eftersom han får komma på intervju, att det lossnar snart.

Då säger han att det funkar fram till dess dom får se honom - sedan vill ingen ha honom...

Och vad svarar man på det??? "- Du är ju världens finaste..."


Nej, fy vad det är tufft för dagens ungdomar....

Dessutom så blir jag så förbaskad på arbetsgivare som inte ens orkar svara på deras ansökningar....av flera hundra jobb som han sökt så är det 2 st som orkat svara på hans ansökan.....

Ungdomar i dag har så dåligt självförtroende och att inte svara trycker ner dom ännu mer, ungerfär att "Du är så dålig att du inte ens är värd ett svar"...

Tror att jag skrivit förut om detta på bloggen....men jag blir så arg...

Skulle kunna ta in honom hos mig men det blir inge bra att ha sitt barn på jobbet.....varken för mig eller honom...

Däremot så har jag tagit in en ung tjej som timmis i dag, och jag kommer fortsättningsvis bara att ta in ungdomar, ge dom en chans i livet......

Det är min skyldighet som vuxen - baske mig!!



Ovido - Quiz & Flashcards