Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Cina - 13 mars 2009 21:28

Det lyckades!! Efter en nervös väntan så blev det min tur:

- Jag vill att de 2 bästa sittplaterna som finns kvar, närmast scenen....

- Skit, det finns bara 2 platser kvar bakom varandra, är det OK???

- Nej, nej vi vill sitta brevid varandra...Shit - hur gör vi nu???

- Vänta vänta...jag hittar 2 platser här, det finns 2 platser kvar, ska ni ha dom????

---JAAAA!

Snett framför scenen..rad 6....hotell och flyg klart...Puh!!

Gissa om min älskade sambo är lycklig!!! Kvällen har vi tillbringat framför TV´n tittandes på U2´s Vertigo konsert....


Utmaning på gång, från Grynet: http://grynet.bloggagratis.se/


1)Tre platser där jag har bott:

Vuollerim, Vetlanda, Eskilstuna


2)Tre favoritutflyktsmål:

Älvsmynningen Tårrajaur, Kvarnfallet, Storforsen, Udden....


3)Tre ställen jag besökt:

Ishotellet Jukkasjärvi

Notre Dame Paris

Jokkmokks Marknad


4)Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:

Grekland, Karibien, Borneo


5)Tre ställen jag är glad att jag INTE befinner/befunnit mig på/i:

Gaza, Tsunamikatastrofens länder, New York 11/9.


6)Tre av världens mest onödiga uppfinningar:

Bakmaskinen, Äggkokaren, plastfoliemaskinskäraren.....


7)Tre yrken jag funderade på under skoltiden:

Sjuksköterska, sångerska, skådespelerska


8)Tre jobb jag haft/har i mitt liv:

Julklappsinslagare på Domus

Ekonomibiträde på vårdhem

Stewardess på båt


9)Tre yrken jag skulle vilja prova på:

Gatustenläggare, författare, regissör


10)Tre märkliga människor jag mött:

Om märklig menas sama sak som "kokko" så:

Han astronomen jag mötte en kväll i E-tuna på 80-talet

Han journalisten och sedemera TV-reporten Thomas.....

Alf Robertsson

+ 1000 till minst..världen är ju full av märkliga männskor....


11)Tre män jag skulle kunna tänka mig vara gift med:

Brad Pitt, George Clooney, Batman


12)Tre musikgrupper/artister jag gillar:

Iron Maiden, Robin Williams, U2, Uggla, Lundell, Police,


13)Tre böcker jag rekommenderar:

Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden, Luftslottet som sprängdes + alla Elisabeth George böcker + Kristus i Berget av min vän Britta Stenberg.


14)Tre serier jag gillar att se på TV:

NCIS, Medium, CIS


15)Tre favoriträtter:

Spaggeti och köttfärssås, Blodpalt, Tacos, lax


16)Tre saker jag hoppas på/önskar inför framtiden:

Hälsa, lycka framgång, pengar, sol, värme, flyt, kärlek


OCH


17)om jag bara fick önska mig en enda sak så vore det:

Lycka!


Skickar den vidare till er därute, vassogod!!

Ciao!

Av Cina - 13 mars 2009 08:14

Är faktiskt hemma fortfarande = komp..

I dag släpper dom biljetterna till U2´s spelning på Ullevi i sommar och här i vår stad i ett jättefint rött hus är dom ticnet-ombud och släpper biljetterna över disk, det är inte så många som känner till det och när resten av Sverige sitter och försöker få tag i biljetter på nätet så går vi till vårt stora fina K-hus och köar....

Nu har jag precis varit ner dit och tagit min kö-lapp, nr 73 är det som gäller och redan 20 före mig...kl.9 släpper dom biljetterna....

Håll tummarna att det går vägen!!!

Ovido - Quiz & Flashcards