Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Cina - 20 mars 2009 22:38

Lev ditt liv nuet, lev här och nu, fånga dagen - viktigt och vi uppmanas hela tiden att leva HÄR OCH NU....

När man var ung, typ 25 och yngre...så fanns inget annat...Man levde hela tiden för precis just här och nu...man förstod inget annat..

Allt var spontant, allt oplanerat..kom igen vi drar...ena dagen här - andra dagen där...varje dag som om den vore den sista...odödlig....

Men ju äldre man blir desto mer måste man ha detta mantra...FÅNGA DAGEN, LEV HÄR OCH NU!! Man måste påminna sig....

Allt för lätt lever vi DÅ, skrattar som tok åt gamla minnen, så roligt det var..

Allt för lätt lever vi DÄR....i framtiden, hur ska det bli?, hur ska jag göra?, i vilken ordning och NÄR....????

Hela huvudet är som en planeringkalender, när ska jag göra vad???

Undrar när man får känslan att STOPP, nu måste jag dra i bromnsen, stanna upp och FÅNGA DAGEN?????

 I mitt arkiv på min E-post sparar jag alla aktuella bekräftelser på flygbijetter, tattarblodet i mig säger att jag alltid måste vara på resande fot..

Och om mitt biljettarkiv blir tomt...så får jag ångest...

Just nu ligger det biljetter till Valborgshelgen, biljetter till Göteborg/Strömstad i juni, Biljetter + hotellbekräftelse till Göterborg i Juli....


Annars så tänker jag att:

* Hanna Hedlunds klänning ikväll var fruktansvärt snygg - en så´n vill jag ha....


* + 6 grader i Norrbotten i dag....konstigt!


* Apoteket har blivit otroligt serviceminded och man får alltid hjälp och goda råd när man besöker dom.


Ciao!



Ovido - Quiz & Flashcards