Alla inlägg den 9 april 2008

Av Cina - 9 april 2008 16:13

I dag har det varit en " sitta vid skrivbordet och ta i tu med högen" dag.

Har fått massor med gjort som legat läänge...Skönt!

I dag på fikat pratade vi om pengar och ekonomi..och då slog det mig...så otroligt bra jag har det i dag.

Det fanns en tid i livet, 10 - 15 år sedan, då jag var så satans fattig att jag knappt hade råd till mat på bordet åt min son.

Jag köpte Konsums Blåvita tandkräm och vi åt blodpudding flera dagar i veckan..varenda öre fick vändas på och det var många, långa sömnlösa nätter och många tårar..det värker i magen bara jag tänker på det..

I dag så köper jag det jag vill till middag, jag borstar mig med dyraste tandkrämen om jag vill, jag har ett eget fint hem, jag reser ibland och köper nya kläder ibland. Jag kan ge både studiebidrag och underhållet till sonen och jag kan också spara lite lite grann varje månad...

Pengar är inte allt men om man inte har några så betyder dom leva eller försvinna....

Nu tänker jag sticka iväg och träna!!

Ciao!



Ovido - Quiz & Flashcards