Alla inlägg den 11 april 2008

Av Cina - 11 april 2008 15:52

..är det alldeles snart dax att gå hem, bastun väntar och en härlig fredagskväll stundar. Så skönt det ska bli...

Nu börjar mitt nya jobb ta form.. vi ska slå ihop flera avdelningar och till en ny serviceavdelning och jag är tillfrågad om att bli avdelningschef för den nya organisationen!!!

Det innbär att jag får fler underställda och mitt uppdrag blir att bygga upp en ny fungerande serviceavdelning...Skitspännande.

På måndag har vi informationsmöte för personalen och på tisdag är det förhandling.

Jag ger mig ut på "farligt" vatten och det är en rejäl utmaning..men jag ska nog ro det i land.

Det finns ju förståss en liten hake och det är min lön...jag har gett ett bud i dag och sagt att jag kliver inte på om jag inte får ett rejält lönepåslag.....och det kan nog bli en tuff match men jag kommer inte att ge mig.

De är så vana vid att vi kvinnor bara tackar och tar emot och tror att "det ordnar sig nog längre fram när de får se hur duktig jag är"....

Men nu är jag bestämd - jag tänker manligt och sätter ett pris på tjänsten direkt. Take or leave it!!

Det värsta som kan hända är att jag inte får jobbet men då har jag ju kvar mitt nuvarande jobb som jag trivs och är trygg med...så då får det bli så...

Spännande fortsättning följer....

I morgon åker vi till Umeå och firar kompis Seth som fyller 50 år.

Vi tar en romantisk weekend på Hotel Aveny och myser med skumpa, lyxrum, spa och frukost på rummet....

Vi tar dessutom bussen dit och hem så slipper vi köra i halkan.

Ciao!


Ovido - Quiz & Flashcards