Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Fredagkväll

Av Cina - 27 mars 2009 22:04

Veckan har gått i ett rasande tempo...jösses amalia vad det snurrar på just nu...

I dag fick jag ett nytt projekt att ansvara för - ett projekt som jag verkligen brinner för och som kan leda till att en av mina visioner blir till verklighet - skitkul!

Men hinner jag..?? Jo det gör om jag tar kontrollen och rattar och bromsar..


I morgon ska jag ha en utbildning/utvecklingsdag med mina medarbetare. Lite nervös är jag....vill ju så mycket att dom ska känna att det blir en bra dag och att dom går hem lite stoltare och lite starkare...


Har en text som jag tänkte ge dom i morgon, vet inte vem som skrivit den, jag har fått den av Erland och ni får den av mig här och nu:

***************************************

Försök att lyssna till det jag inte säger

Låt dig inte luras av det ansikte som jag visar. Jag har tusen masker och ingen av dem är jag.

Bli inte lurad, jag ber dig - bli inte lurad.


Ger jag intryck av att vara säker? Att självförtroende är mitt namn och kyligt lugn mitt agerande? Att jag inte behöver någon?

Men tro mig inte!


Djupt nere dväljs mit verkliga jag i förvirring, i ensamhet.

Därför skapar jag mig en mask att dölja mig bakom.

Att skydda mig från de blickar som vet.


Men just en sådan blick är min räddning.

Det betyder att om den åtföljs av accepterande, då åtföjs den av kärlek.

Det är det enda som kan befria mig från de murar jag byggt åt mig själv.

Jag är rädd att djupt därinne inte vara någonting.

Att jag inte är något alls att ha, att du ska upptäcka det och stöta bort mig


Så börjar paraden av maskeringar.

Ständigt pratar jag med dig, jag berättar allt som egentligen inte betyder något, men ingenting om vad som betyder allt. Vad som ropar inom mig.


Var snäll och lyssna noga och försök att höra det jag inte säger.


Jag skulle vilja vara äkta och spontan och mig själv!

Men du måste hjälpa mig, du måste sträcka ut din hand!


Varje gång du är snäll, vänlig och uppmuntrande, varje gång du försöker förstå - för att du verkligen bryr dig, då börjar mitt hjärta få vingar, mycket spröda vingar, men ändock vingar.


Med din känslighet och sympati och din förmåga att förstå, är det endast du som kan befria mig från din skuggvärld av osäkerhet, från övergivenheten i mitt fängelse.

Det kommer inte att bli lätt för dig.

Ju närmare du kommer mig, desto blindare slår jag kanske tillbaka.

Men jag har hört att kärleken är starkare än tjocka murar och däri ligger mitt hopp.


Jag ber, försök riva dessa murar med fasta händer, med varsamma händer. För ett barn är mycket känsligt.


Vem är jag, kanske du undrar?

Jag är någon du känner mycket väl. Jag är varje man du möter, jag är varje kvinna du möter,

Jag är också du sjäv....

**************************************


Godnatt - sov got!!!



 
 
grynet

grynet

28 mars 2009 06:40

Vilkeen fin text. Den sparar jag...
Grattis till nya, roliga arbetsuppgifter.

http://grynet.bloggagratis.se

 
Birgitta

Birgitta

28 mars 2009 13:14

Å Carina!
Så mitt i prick!
kram/B

http://birgitta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...) IKEA väntar på oss i dag   För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som ti...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ovido - Quiz & Flashcards