Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Cina - 28 februari 2009 22:48

Tillbaka efter några dygn i Stockholm. Åkte ner på onsdag morgon och kom hem vid 8 i går kväll. Det har varit intensiva dygn med väldigt lite sömn men sååå roligt. Har träffat gamla (och nya) vänner och vi har "gjort stan" både onsdag och torsdag kväll....natt...morgon....:-)

Dessutom utbilding på dagarna.....så nu är jag både fulllärd och fylld av värme efter alla glada skratt dessa dagar.


På torsdagnatt smugglade jag in en av mina bästa vänner, Helena, på rummet så att hon skulle slippa åka hem till Örebro...och på fredag morgon när jag vaknade så blev jag så glad att se just henne i sängen brevid mig..

Sämre har jag vaknat med, det skall gudarna veta..


På torsdag kväll var vi på ett av stadens uteställen.

Det blev dags för rökpaus och alla i gänget skulle ut, min vän L kom lite på efterkälken och när hon kom till dörren stoppade vakterna henne och pekde på hennes hand och skakade på huvudet....

Hon förstod att hon inte fick gå ut och ropade till oss andra därute:

- Jag får inte gå ut för jag har ingen stämpel!!!!

Vi tittade alla lite frågande på henne????

Hon gick in igen och började fundera och kom på att ingen av oss andra hade ju någon stämpel....då blev hon förbaskad och stegade argt fram till vakterna...

- Hur f-n kan det komma sig att mina komisar får gå ut utan stämpel men inte jag??? Ni kan väl ge mig en stämpel då......???

Vakten tittade på henne och sa:

- Vadå stämpel...du behöver inte ha nån stämpel när du går ut, men däremot så får du inte gå ut med drinken i handen....!!!!!!


Hon säger själv att hon gjorde en Cina...vad hon nu menar med det??


I dag har vi varit och tittat på min systerns nya fina lägenhet som dom flyttade in i går....hur fint som helst...men SVARTA vitvaror...!!!

I kväll har vi varit på fest med bostadsrättsföreningen, men vi är redan hemma pga:

** Sambon som har feber och ont i hela kroppen

** Alla fyllekärringar och gnällspikar som var på festen.


Strax dax för sängen..

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards