Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Utan smink i Umeå

Av Cina - 14 april 2008 16:26

Helgen har varit bra. Vi tog ju bussen till Umeå och det var väldigt skönt.

När vi kom dit så kom jag på att jag nog glömt min sminkväska hemma.

Vi fick inte rummet på en gång så jag letade snabbt igenom väskan och konstaterade att sminkväskan var kvar hemma...och vi som skulle på kalas och allt.

Det var bara att ge gärnet och rusa ut på sta´n och köpa nytt...600 spänn gick det på....

När vi sedan kom till hotellet och jag packade upp väskan så låg ju sminkväskan där....!!!!

Så då var det bara till att i går gå till Åhlens igen och byta. Nu får man ju inte byta smink av hygieniska skäl så mascaran och läppglanset ficka jag behålla...men lyckade sälja bort det på jobbet i dag....

TYPISKT JAG...det är inte första gången...suck!!!

Festen i lördags var trevlig.....men alla kände alla utom jag och gubben...och jag är ju inte en sådan person som tar för mig ( jo förresten, i rätt gäng kan jag nog göra det men i vissa grupper som den här så fixar jag inte det....) Så jag höll mig lite avvaktande för mig själv, sambon hade kul och tyckte väl att jag skulle "rycka" upp mig men jag fixade inte riktigt det....

Så summering: Trevlig fest med säkert trevliga människor -- men människor som inte alls vågade gå utanför sina "väggar" förrän de fått i sig massvis med sprit...

I dag här på jobbet har jag träffat min kommande personal och informerat om den nya avdelningen, ingen sa någonting med det kändes ändå inte som om dom var helt avigt inställda...

I morgon förhandlas uppdraget och sen får vi se hur det går...


I dag skulle mamma ha fyllt 76 år....och vad jag saknar henne...varje dag finns hon i mina tankar. Undrar hur det hade varit om hon fortfarande fanns kvar????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...) IKEA väntar på oss i dag   För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som ti...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ovido - Quiz & Flashcards