Direktlänk till inlägg 8 februari 2009

Insnöad söndag med ny Utmaning

Av Cina - 8 februari 2009 19:04

Jag tror att det har snöat konstant sedan i torsdags...dessutom så är det skitkallt hela tiden ( mellan -15 till -20 grader). Hur tråkigt som helst, trotsade i alla fall Kung Bore och klädde mig rejält och tog en långpromenad i dag - behövde andas frisk luft.


Festen i fredags var trevlig. Jag tillhörde laget "spanjor" andra tillhörde lag som  Ring, dröm, Vinnare, Pengar, pizza.....Temat var alltså ABBA..( Fernando, Ring Ring, I have a dream, Money Money, MamaMia..).

Varje lag skulle lära sig "sin" sång och sedan sjunga och gestalta den...

Vårt Spanjor-lag gjorde en scen ur Tjuren Ferdinand, den då han slickar matadoren på magen, ett par av killarna fick vara aktörer medan vi andra gick omkring och sjöng:

"- There was something in the air this night, the stars were bright Fernando..."

samtidigt som vi viftade med egenhändigt gjorda pappersstjärnor.....

Vi vann inte!!!

Sedan var det middag och dans, och faktiskt hade jag rejält ont i fossingarna när jag kom hem...

Annars har jag lite svårt att vara mig själv på sådana här fester, alltid chef och när flera av mina medarbetare är på samma fest så blir det lite knepigt...


Antar en annorlunda utmaning som jag hittade hos Grynet.

Det gäller 8 fakta vanor/ovanor om mig själv.

* Jag är inte glad på morgonen när jag vaknar - det tar tid.

* Jag är väldigt noga med att spara mina småsaker i sina ursprungsförpackningar, ex mina sminkpenslar är var och en kvar i sin lilla plastförpackning och jag kan lägga ner massor med tid för att "peta in dom" igen när jag använt dom.

* Om sonen är hemma så måste jag kolla att han andas innan jag går hemifrån, ibland har jag fått vända om halvägs när jag glömt detta.

* Tycker om att städa ensam - vill absolut inte ha hjälp.

* Jag älskar att dansa, och saknar det glada 80 och 90 talet då det var styrdans på krogen flera gånger i veckan. Vill dansa på krogen inte på logen.

* Försöker att lösa Melodikrysset varje lördag och klarar den nästan allltid men skickar aldrig in - skulle tycka det var otroligt pinsamt om det avslöjades att jag: Partypringlan och rockbruden, kliver upp på lördagmorgon för att lösa Melodikrysset....

* När jag är för berusad så jojkar jag eller så uppträder jag med paradnumret "GulliGullan"...

* Jag är väldigt rädd för spindlar och för döda som går igen...


Varsågod alla som läser bloggen:

Våga anta utmaningen och avslöja era vanor eller ovanor..


Ciao!





 
 
grynet

grynet

9 februari 2009 14:31

Ni verkar ha sinne för hur man har skoj i Norrland. Sulle vilja bo där ett tag. Trevligt folk verkar det vara också!

http://grynet,bloggagratis.se

 
Ingen bild

(belsebubban) Sonja

9 februari 2009 19:12

Hej Cina!!Jag har inte kommit igång med mitt bloggande än, tar lite emot med tanke på hur tråkigt det blev med min förra blogg.Men så kom jag på att jag finns på facebook(vet inte om du har det)Om du vill så hittar du mig där under mitt namn Sonja Sjölund :)(sonjas73@hotmail.com)Bara en tanke jag fick men det skulle va kul :) Ha det gott!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 18 mars 2010 20:28

** Sååå trött på denna vinter, kallt vareviga dag och i i dag ännu mer snö....man borde vara björn och gå i ide på vintern.   ** Endast 2 månader kvar till sand mellan tårna...då blir det husmoderssemester tillsammans med väninnorna E och L. Rhod...

Av Cina - 14 februari 2010 07:08

I dag är det en stor dag, (därav den tidiga uppstigningen trots söndag...) IKEA väntar på oss i dag   För er som bor söderut i landet och har IKEA-varuhus runt omkring er så är det ju inget speciellt, men för oss stackars Norrbottningar som ti...

Av Cina - 7 februari 2010 17:26

I dag packar vi. Sonen flyttar till egen lägenhet i morgon. Inte så långt bort, i samma stad några hundra meter bort.... Det känns fantastiskt roligt, att det har gått bra, att han har jobb, att han har blivit en sån fin människa, att han klarar at...

Av Cina - 31 januari 2010 12:02

Sömn, drömmar och hur man sover är ett ämne som intresserar mig, kanske för att jag själv stundvis sover ganska dåligt....eller rättare sagt när jag sover så sover jag väldigt gott, men det är inte alltid jag sover när jag borde göra det...på natten....

Av Cina - 24 januari 2010 12:13

Januari är en tung, trist och tråkig månad. Kallt och mörkt Ekonomin i botten efter julens alla utgifter Snålt med godsaker och kalorier eftersom man måsta backa tillbaka till åtminstone status "november"... Men bara några dagar kvar och seda...

Ovido - Quiz & Flashcards