Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Cina - 7 januari 2009 12:10

eller en av dom i alla fall. Så här är det för mig:

För ca 10-12 år sedan hade jag cellförändringar på livmoderhalsen och gjorde en enklare operation, och efter det har det aldrig varit bra det där med livmoder menstruation etc.

Då när jag gjorde operationen så hade jag en hormonspiral, den åkte ut eftersom jag trodde att cellförändringarna berodde på hormonet som den utsöndrade....

Efter det så började mensen krångla, oregelbundet, smärtor, illamående etc.

Det blev bara värre och värre och de sista åren så var det så djävligt att jag "gruvade" mig ordentligt inför varje gång.

Hur skulle det bli den här gången, smärta eller illamående. Ibland så´n smärta att sambon kört mig på akuten efter att jag svimmat...

Jag har en jättebra Gynekolog, Agneta och hon har verkligen försökt att hjälpa mig...undersökningar, extra tillskott av hormoner etc...

Så för ett år sedan övertalade hon mig att sätta in en ny hormonspiral, vilket jag gjorde (svimmande under det ingreppet, men det är en annan historia).

Efter spiralen satt på plats så fick jag ett helt nytt liv!!

Inte tillstymmelse till smärta och mensen är ju obefintlig viket är ljuvligt. Men några gånger så har jag haft problem...tex i våras när jag trodde att jag drabbats av Vinterkräken men det var mens på gång, eller under vår Greklandssemester när jag trodde att jag fått solsting, också nu när jag trott att jag varit på väg att bli jättesjuk och i går när jag trodde jag hade värsta baksmällan - också var det "bara" mensen som skulle komma....!!!

Suck, det ska bli skönt när den försvinner för gott.


Ledig i dag och har bestämt att göra dagen till en Cina-dag, har sovit till 8, sedan har jag varit ute i den vackra vintern på en långpromenad, nu ska jag sätta mig och läsa lite och sedan skall jag gå på ett träningspass.


Jag ska absolut inte städa, vilket jag brukar göra när jag är ledig.

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards