Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Cina - 13 januari 2009 19:25

Så här var det:

Jag var på ett 2-dagars seminarium i Stockholm, ca 150 deltagare och anledningen till att jag var där var att jag skulle hålla en presentation om hur vi använder oss av en speciell applikation för att öka vårt företags tillgänglighet.

Jag var tillsammans med 2 av mina kollegor.

Efter den första dagens fullspäckade schema var det FIIIN middag.

Vita dukar och kandelabrar och hela paketet.

Vi blev placerade tillsammans med ett par representanter från en liknande verksamhet som vår.

Trevligt småprat vid bordet och de var förrätt och varmrätt med väl utvalda viner....jag tog det försiktigt med alkoholen eftersom jag skulle hålla min presentation i första passet morgonen efter.


Mellan rätterna var det lite tävlingar och jag var sektreterare vid vårt bord (lag).

Så kom efterrätten, en kall jordgubbssoppa med hemgjord vaniljglass..jummy!!!

När alla fått sin tallrik upptäckte jag att jag även fått ett runt chokladrån serverad med min soppa...jag sneglade lite på dom andra och insåg att det var bara jag som fått ett chokladrån....

Eftersom jag var lite av VIP-gäst på seminariet så ville jag göra dom andra uppmärksamma på detta och jag tar demonstrativt upp chokladrånet, tittar på dom andra och säger med ett litet leende:

- " Är det meningen att man ska äta det här???

Det blir knäpptyst kring bordet, min kollega som sitter mittemot stirrar på mig med en blick som säger ungefär...."Snacka om att jag har en puckad chef..." min andra kollega (som vet hur jag är) tittar på mig med en blick ungefär " Jösses, hon gör det igen......"

Jag förstår att något är alldeles galet och studerar mitt chokladrån lite närmare och upptäcker att det är inget chokladrån utan det är en....PENNA!!!!

Jag börjar hysteriskt skratta och mina kollegor bara stirrar...en av kvinnorna från det andra företaget frågar (mellan skrattattackerna) varför jag i hela friden trodde att det var bara jag som skulle få ett chokladrån????

Och jag svarar då..- " Tja, jag är ju chef........"


Tips om du är på fin middag: Fråga aldrig - Bara ÄT!!!


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards