Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Cina - 17 januari 2009 08:55

Jag älskar verkligen mitt arbete. Ingen dag är den andra lik och det är så otroligt varierande under en arbetsdag, snabbt kastas jag runt i olika problemlösningar och varje dag får jag lära mig något nytt och just det att alltid få utveckla sig är så stimulerande.

Ta en dag som igår tex, då såg min arbetsdag ut så här:

* Samtal med 2 av mina medarbetare, ett samtal för att försöka lösa en konflikt

* Sammanställde en kravspecifikation samt en kallelse till en MBL-förhandling inför ett stort pojekt som är på gång.

* Redovisning av ett annat projekt där jag sitter i Styrgruppen

* ett besök av en leverantör

* Samtal med 1 medarbetare ang hans uppsägning

* Betalade fakturor

* Genomgång av 2008 års bokslut, med vår ekonomiassistent

* Konfigurering av några ankntytningar samt statistikrapporter i vårt växelsystem

* Dessutom lite fredagsmys med mina medarbetare..

+ allt det vanliga som händer varje dag, telefonsamtal, svara på e-post mm.


Alla dagar lika varierande och utvecklande...och när fredagen kommer så är det väldigt skönt att få komma hem och veta att under 2 dagar får jag vila hjärnan så att den pallar en ny vecka full av utmaningar...


Gräsänka i dag, sambon är på konferens och kommer hem i morgon. I eftermiddag kommer dom andra gräsänkorna för lite samkväm...vi ska bla till ett äldreboende!!!! där dom har bassäng och ljusterapi....??? Efter bad och ljus så blir det mat och vin här hemma hos oss och sedan är det väl risk för att det blir en krogsväng.....

Så det är bäst att jag slutar och fortsätter med städning och bakning och förberedelser..

Ciao


Ovido - Quiz & Flashcards