Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Cina - 10 januari 2009 15:45

Fick denna av en nyfunnen bloggvänn ( eller hon fann mig...) "grynet". 


"Dessa bloggar är osedvanligt charmerande och söta, inte upptagan av utmärkelser och själviskhet. Syftet är att sprida vänskap. Vårt hopp är att nya vänskapsband kommer att knytas mellan dessa bloggar, ju mer utmärkelsen sprider sig. Var snäll och ge lite extra uppmärksamhet till dessa. Kopiera in texten och bilden i din blogg och skicka sedan utmärkelsen vidare till åtta andra bloggare."


Jag vill i min tur ge utmärkelsen till:

Familjen Mukka

Eleonorsblogg

Belsebubban ( som har en paus just nu....)

Johanna

Birgitta

Också tillbaka till "grynet som har en underbar blogg med massor med vackra ord....


Sen har jag inga fler....är dålig dålig på att läsa andras bloggar, ska skärpa mig och låta mig inspireras....


Av Cina - 10 januari 2009 06:35

Jag tycker inte är jag är någon "sak"-människa, jag bryr mig inte så mycket om prylar och är ingen samlare ( förutom mina änglar, handväskor och skor). Jag värderar inte människor efter deras saker och har inget behov att att köpa nya saker hela tiden.

När vi flyttade hit till vår nya fina lägenhet så sålde eller slängde vi alla våra gamla möbler och saker och det absolut enda jag saknat är ett par serveringsbrickor och en rostfri skål.

Serveringsbrickor hade min syster likadana som jag fick, och en ny skål har jag införskaffat mig.

Skulle något hända typ krig, jordbävning eller att sambon slängde ut mig så det enda jag skulle ta med mig var mina bästa änglar, mitt guld och min minnesbrudkista....allt annat skulle jag lätt kunna lämna....

Däremot kan jag ibland vara ledsen för saker, som jag vet betydde väldigt mycket för mina föräldar, att deras saker och minnen i dag är i främmande människors händer eller kanske kastade på soptippen......inte för att jag skulle vilja ha dom men...

....och förresten vem vill ha mina änglar och min minnesbrudkista när jag dör ???


När vi flyttade in i vår nya fina lägenet köpte vi nya möbler till alla rum, men den plats i vårt hem som jag tycker allra bäst om är vårt "bibliotek", eller rättare sagt vår lilla läshörna.

Där sitter jag ofta och mycket - tex på natten när jag inte kan sova ( som nu på morgonen), sitter där också på dagar och kvällar när jag läser eller löser korsord.

Ibland sover jag där också, fåtöljen går nämligen att omvandla till viloläge.

Bäst tycker jag om att sitta/sova där tex en lördagkväll när sambon tillagar mig en god middag....rofyllt att se/höra slamret från kastrullerna för att sedan få vakna till en god middag..


Annars så är jag vaken tidigt i dag för att jag gubblar på sonen och hur det ska lösa sig för honom med arbete. Det finns nämligen inga jobb till våra ungdomar...


I dag väntar städning, handling och bastu och sedan en stund i fåtöljen medans gubben fixar middagen.

Ciao!!

Ovido - Quiz & Flashcards