Alla inlägg den 3 januari 2008

Mat

Av Cina - 3 januari 2008 17:05

Sitter kvar på jobbet. Sonen är på LAN och jag vet inte om han kommer hem ikväll, Kjell ringde och skulle hjälpa sin son att tapetsera så jag blev helt plötsligt ensam ikväll.

Hade planerat att laga frukostkorv med mos till middag men inspirationen for sin kos - inte så roligt att laga middag åt sig själv.

I dag har jag fått ett häftigt erbjudande..vill inte skriva så mycket om det ännu eftersom jag inte vet vem som läser...men det är väldigt spännande och jag känner mig stolt och duktig som blev tillfrågad ( och i ärlighetens namn så blev jag lite skrajsen också..) jag ska skriva och berätta så fort det blir officiellt..

Dagen har gått i en rasande fart, jag gör 3 personers jobb sedan ett tag tillbaka och det är ju en jäkla tur att jag är effektiv - men på måndag är dom tillbaka dom andra 2 och då ska jag lämna över en hög åt dom. Kan jag klara av deras jobb plus mitt så ska väl dom kunna fixa "högen"  på 2 personer.

Jag måste bli tuffare och ställa mer krav, inte ta på mig allt jobb själv bara för att det går fortare och blir bättre. DELEGERA!!!


Jag fick sådant fint mail av en vän i dag, det värmde så i mitt hjärta och satte lite guldkant på min dag. Vi möttes på ett konstigt sätt (ödet?) och har efter det blivit goda vänner som utbyter erfarenheter och tankar. Hon ger goda råd och är inte rädd för att

tycka och tänka, det gillar jag -Ärlighet.

Att hon sedan skriver så vackra dikter och berättelser gör ju att hennes mail värmer extra mycket.

Vad underbart det är att hitta nya vänner!

I går när jag var och tränade så träffade jag en träningskompis, jag vet inte vad hon heter men hon är hur trevlig som helst. Hon tyckte att jag och Kjell skulle komma på en Blueskväll på lördag. Jag blev så himla glad och ska väl försöka peppa gubben att vi går, vi har inte så många vänner här i sta´n och därför är det extra viktigt när man får chansen att skapa nya kontakter. Jag har under senare år blivit dålig på det, slutit mig och hållit mig undan. Inte orkat - men jag ska försöka att ändra på det. Att öppna mig mer och ta emot.....

Näe... nu går jag nog hem och steker den där korven i alla fall. Köper en tidning på vägen så jag har något att läsa till middagen och vem vet har jag tur så har kanske sonen kommit hem. Ciao!


Ovido - Quiz & Flashcards