Alla inlägg den 18 januari 2008

Av Cina - 18 januari 2008 16:47

I morse när jag stod framför spegeln och "tog på mig ansiktet", ( efter det att jag skurat köket pga mjölklitern jag spillde ut), så slog det mig hur kroppen förändras efter 40.

Jag trodde att det bara var ett dåligt skämt som alla standup-komiker drar, ni vet den "att jordens dragningskraft gör att delar av kroppen trillar ner", men jag konstaterade att det är verkligen sant.

Kroppen liksom trillar nedåt -- mot marken....

Brösten sitter numera snart i midjehöjd, och hals och bröstkorg har liksom blivit jättelåånga....

(det är kanske därför jag tycker att magen blivit större???)

Ruman har också blivit större på ......LÄNGDEN!!!

Helt otroligt. Hur kan det bli så??

Är det rynkorna som väger så mycket att kroppen inte riktigt orkar hålla upp dom, eller ändrar fettet densitet (tror jag det heter?) och väger mer..?


Om någon kan svara på denna djupa fråga så skulle det förenkla livet för mig!


Strax på väg hem, köper en stor bukett tulpaner åt mig själv på vägen!!!




Ovido - Quiz & Flashcards