Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Cina - 11 januari 2008 15:50

På årets första riktiga vecka. Skönt! Fredagar är underbara!!! Hemlängtan....

I dag tog jag på mig kjol på jobbet..väldigt ovanligt att jag har kjol på mig. Alla säger att jag är så fin men själv känner jag mig väldigt obekväm.

Tänk jag som förrut alltid hade kjol, men det är klart, för 10-15 år sedan så var mina ben "välsvarvade" och snygga...Nu är dom knöliga och hiskeligt fula...Det kan man inte göra något åt men synd är att jag då för 10-15 år sedan inte kunde glädjas åt min kropp....jag tror att jag hade mer komplex då än vad jag har i dag..märkligt.

Det har varit en trevlig dag på jobbet i dag, hunnit prata lite med mina tjejer, suttit i trevligt chefsmöte..bra helt enkelt.

I kväll blir det Chili Con Carne till middag, också blir det nog lite rött vin till. Jag hade ju tänkt att skippa all alkohol hela januari (mitt viktmål), men nog är det jäkla gott med ett glas vin på fredag kväll. Vi får se vad "gubben" tycker - han får bestämma.

PAUS

Det blev en liten paus, flickorna ropade in mig - dom hade julgransplundring och bjöd på glögg. Mysigt.

Ja just det: Fredagslistan.

Det bästa med fredagar:

* Att man har någon att komma hem till

* Att man vet att man får sova på lördag

* Att man har presterat i 5 dagar och för det belönas med 2 lediga dagar

* Att det alltid är extra god mat på bordet

* Vinet!!

* Godisskålen

* Soffan och någon form av "skit-TV", typ: Så ska det låta, Let´s dance, På spåret, Idol etc.

* Avsluta kvällen med en film eller en deckare...

* Somna i soffan och vakna av att sambo eller son stryker en över kinden och säger att man ska byta sovplats......


Trevlig Fredagkväll!






Ovido - Quiz & Flashcards