Alla inlägg den 5 januari 2008

Av Cina - 5 januari 2008 21:01

Mycket har jag gjort på trettondagsafton men aldrig varit på akuten och aldrig badat bastu..Morgonen började med att jag tog en prommenad runt sjön, när jag kom hem hade svärmors ordförande i bostadsrättsföreningen ringt Kjell och sagt att svärmor var helt förvirrad och hade sett typ små gröna män i soffan etc..Vi ringde dit men fick inget svar så vi kastade oss i bilen och åkte dit, hela resan dit fokuserade jag 100 % på vad som skulle komma.

Återigen DÖDEN, detta var det ingen tvekan om.

Mentalt förberedde jag mig, hur gör man, vart ringer man, måste vi tvätta henne själva...sjukt? Ja jag vet, men med så mycket död i mitt liv de senaste åren så har jag väl blivit helt skadad.

Nåjo, "tanta" var inte död men väldigt förvirrad på frågan vilket år det är så svarade hon 2058!!!!

Vi tog henne till akuten där vi fick vänta i nästan 3 timmar. Men dom hittade inget fel utan trodde att hon medicinerade fel....

När vi till slut kom hem vid 3-tiden så hade vi inte ätit nå´t på hela dagen så det blev en sen frukost. Sedan somnade vi i varsin fåtölj.

Kl 17 hade vi bokat bastun - helt underbart...

Sedan har min älskade lagat mig en underbar middag:

Förrätt: Kalxlöjrom med Potatisråraka, rödlök och Creme Fraice

Varmrätt: Oxfile´med klyftpotatis, Berarnaisesås, skogschamoinjoner och grön sparris.

Dryck: Öl till förrätt och Italieskt vin till varmrätt.

Till efterrätt öppnade vi chokladbomben och drack kaffe och likör.

Jag fick min födelsedagspresent också........redan i dag...en otroligt vacker diamantring........förlovningsring sa jag men absolut inte sa han....vacker var den i alla fall och nu kan jag läga min "singelring" på hyllan...

Nu ska jag gå och vara trevlig..snart börjar min favoritdeckare: Kommisarie Lynley....


Ovido - Quiz & Flashcards